וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיר ת"א: יהיה אוטובוס בשבת, גם אם זה ייקח שנה

יו"ר מועצת העיר תל-אביב-יפו, יעל דיין, מביעה ביטחון באישור מיזם התחבורה הציבורית המהפכני חרף ההתנגדות העזה בממשלה. ח"כ ועקנין: "מה עם זכות העובדים למנוחה בשבת?"

החלטת מועצת העיר תל אביב-יפו לאשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מעוררת תקווה גדולה בקרב תושביה החילונים של העיר, מול התנגדות חריפה מצד חברי הסיעות החרדיות בכנסת. ההצעה, פרי יוזמתה של סיעת מרצ במועצת העיר, זכתה אתמול לאישור ראש העיר, רון חולדאי, שאמר כי מדובר בהחלטה היסטורית, אך היא עדיין טעונה את אישור המממשלה, המתנגדת לה. במשרד התחבורה אמרו אמש כי "הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות הותרה רק בערים מסוימות", וכי "אין כוונה להפר את הסטטוס קוו במקרה של תל אביב".

יעל דיין, יו"ר מועצת העיר תל אביב-יפו, אמרה הבוקר (שלישי) כי הקרב לאישור המיזם אמנם יהיה קשה, אך הביעה ביטחון בהצלחתו. "זה יהיה קרב מאסף מול משרד התחבורה", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. לדברי דיין, המאבק בעד הזכות לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת שקול לקרב בעד זכויות הנשים וזכויותיהם של חברי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים). "ניסע לים באוטובוס בשבת, גם אם זה ייקח עוד חודש או עוד שנה", אמרה דיין.

אוטובוס דן. שרון בוקוב
במועצת העיר מבטיחים "קרב מאסף" מול משרד התחבורה. קו דן ברחוב איכילוב בת"א/שרון בוקוב

דיין אמרה כי "יש מסה של תושבים שרוצים את השירות הזה, וזכאים לקבל אותו. הבקשה עולי לא תיענה הפעם, אך בסוף ננצח. בתל אביב יש תיירות גדולה ואוכלוסייה מעורבת ועממית, כמו תושבי יפו הערבים, שיש להם צרכים". לדברי, אם יאושר המיזם, הוא יכלול הפעלה של 5-4 קווים שיפעלו בכמה תחנות מיוחדות. "צריך לפתוח קווים שיסייעו לצעירים לצאת מהבית בימי שישי בלילה", אמרה. "כיום, אומרים לצעירים 'צאו לבלות בשבת', אבל מי שאין לו מכונית פרטית, אינו יכול לעשות זאת". היא הבהירה כי נהגי הקווים שיפעלו בשבת לא יפגעו מהמיזם, וכי הם יקבלו תוספת שכר. לדבריה, בשאר הערים שבהן יש תחבורה ציבורית בשבת, רק חלק מהעובדים מעורבים בהפעלתה.

אתם בעד או נגד תחבורה ציבורית בשבת? הצביעו בפייסבוק

"יותר משעם ישראל שמר על השבת, השבת שמרה עליו"

חבר ועדת הכספים של הכנסת, יצחק ועקנין מש"ס, הביע בריאיון התנגדות נחרצת למיזם. לדבריו, החילונים בישראל מתלוננים על כפייה דתית, אך מנגד "מכרסמים בעוד ועוד חלקים מהסטטוס-קוו". ח"כ ועקנין אמר כי "יש ערכים שאסור להתנתק מהם, כי השבת הוא ערך גדול לעם ישראל. יותר משעם ישראל שמר על השבת, השבת שמרה עליו".

לדבריו, רבים "מדברים על זכויות קהילת הלהט"ב ועל הדרת נשים, אך לא מדברים על זכות העובדים למנוחה בשבת". הוא אמר כי חילונים רבים אינם רוצים לעבוד ביום המנוחה, והביע חשש כי הפעלת תחבורה ציבורית בתל אביב בשבתות תפגע במסורתם. "צריך לשמור על צביונם של הדברים שנשמרו במשך השנים, כי במקום תועלת, יהיה נזק גדול. אסור לכרסם בסטטוס-קוו", הזהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ראש העיר חולדאי: מי שלא רוצה - שלא ייסע

מועצת העיר תל אביב יפו החליטה אתמול לאשר את הפעלת קווי האוטובוס בימי שבת בעיר, ברוב של 13 חברים מול שבעה. ראש העיר, רון חולדאי, אמר בתום הדיון הסוער כי "במדינת ישראל צריכה להיות תחבורה ציבורית ראויה ופעילה כל ימות השבוע". לדבריו, "יש תחבורה ציבורית בחיפה, וההרמוניה בין התושבים אינה נפגעת. מי שאינו רוצה להשתמש בתחבורה הציבורית - שלא ייסע". הוא הבהיר כי "מדובר בסמכות של המדינה ולא של העירייה", והביע תקווה לאישור המיזם בממשלה.

יוזמת התכנית, תמי זנדברג מסיעת מרצ, אמרה בישיבה כי "תחבורה ציבורית מתפקדת כל יום היא המצב התקין ברחבי העולם". לדבריה, סקר דעת קהל שערך מכון סמית בשנת 2010, העלה כי רוב הציבור – 62% מכלל הציבור ו-93% מקרב החילונים - תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. זנדברג אמרה כי 40% מתושבי תל אביב-יפו אינם מחזיקים ברכב פרטי, והינם "מושבתים מתנועה יותר מ-24 שעות מדי שבוע". לדבריה, מדובר בתושבים "כלואים, מקורקעים, ללא יכולת לזוז מעבר למרחק הליכה או נסיעת אופניים דווקא בימי המנוחה. תחבורה רציפה היא חיונית לעיר בת קיימא".


עיריית תל אביב תבקש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת
הצעת חוק: תחבורה ציבורית - 24 שעות ביממה בימי חול
דו"ח: "הרפורמה בתחבורה היתה נחוצה אך היו כשלים"

בהכנת הידיעה השתתפה ענת שלו.

לפניות: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully