וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים בבית שמש: "הדרת נשים תזלוג לכל הארץ"

ניר יהב

27.12.2011 / 18:00

העיר שעומדת במוקד הטרוניות על אפליה מתמשכת כלפי נשים, מארחת עצרת בה קוראים המשתתפים לשים קץ לתופעה. לקראת האירוע הכריז ראש העירייה על ”צעדים אופרטיביים”

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: אמיר קוטיגרו)

(שידור ישיר מבית שמש; צילום: דניאל בוק)

נאבקים באפליית נשים: כאלפיים בני אדם משתתפים הערב (שלישי) בעצרת המרכזית נגד הדרת נשים שנערכת בבית שמש. המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר: "הדרת נשים - הקו האדום שלי" ו-"מכרזי הדירות בבית שמש תפורים לחרדים בלבד". בעקבות עומסי תנועה כבדים שמורגשים בכניסה לעיר, החליטו מארגני ההפגנה לדחות את נשיאת הנאומים.

בעצרת לוקחים חלק גם גורמים מהציבור החרדי, ובראשם הרב דב ליפמן, תושב העיר, שידליק נרות ב-"חנוכיית השוויון" ויישא דברים. בעצרת שתשודר בוואלה! חדשות ישתתפו גם הדסה מרגוליס, אמה של הילדה נעמה מרגוליס שספגה יריקות והשפלות בשל לבושה, וטניה רוזנבליט, שהתנגדה לניסיונותיהם של חרדים קיצוניים להעבירה למושב האחורי בקו 451 מאשדוד לירושלים. המארגנים מצפים לעשרת אלפים משתתפים.

אוטובוסים שייצאו מרחבי הארץ הובילו מפגינים להפגנה. "צעדת האורות", שתוכננה להתקיים בסוף ההפגנה אל רחובות בית שמש, בוטלה בשל הנחיות המשטרה והחשש מאלימות במקום. מאות שוטרים מאבטחים את העצרת, הנערכת ביוזמת תנועות חברתיות ובחסות הקרן החדשה לישראל. העצרת מתקיימת מול בית הספר "אורות בנות", בו לומדת הילדה נעמה מרגוליס.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני המשתתפת בהפגנה אמרה לוואלה! חדשות כי "המאבק הוא גדול יותר מהדרת נשים ומבית שמש - זהו מאבק על פרצופה של ישראל ועל עתידה. אף אחד לא צריך להתפלא מכך שילדים בבתי ספר לומדים שנשים לא שוות לגברים. אנחנו צריכים לעשות שינוי ענק ולמנוע מהגורמים החרדים הקיצוניים לעשות את מה שהם עושים".

בעצרת צפויים לשאת דברים גם נציג מועצת העיר בית שמש, מנכ"ל 'ישראל חופשית' מיקי גיצין, יו"ר 'התעוררות בירושלים' עופר ברקוביץ', נציג "תגר בית שמש", נציג מטה המאבק של תושבי העיר, צביקי לוין ועוד. מארגני העצרת אמרו: "אם הדרת הנשים לא תיפסק בבית שמש – היא תחדור ותזלוג לכל פינה בישראל. כל מי שדמותה של ישראל יקרה לו, חילוני או חרדי, גבר או אישה, יצטרף אלינו למאבק על זכותן של נשים וילדות ללכת ברחוב בביטחון ושיוויון".

גם פוליטיקאים יישאו דברים בעצרת. ביניהם: שרת התרבות והספורט לימור לבנת, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה), יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס). לקראת העצרת אמרה ח"כ יחימוביץ' כי "מציאות של מרחבים ציבוריים האסורים בכניסה לקובצות באוכלוסייה היא מציאות, המהווה כתם שחור על החברה הישראלית. זו פרשנות מעוותת ומסולפת ובוודאי שמדינה דמוקרטית אינה יכולה לסבול תופעות כאלה".

האם אתם תומכים במפגינים? הצביעו בפייסבוק

"כולנו מגנים את התופעה"

בתוך כך, ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, כינס היום מסיבת עיתונאים לקראת ההפגנה. אבוטבול אמר כי "כולנו מגנים את התופעה. אי אפשר להסכים עם ההתנהגות הזו. אנחנו כולנו יד אחת נגד האלימות. התכנסנו כאן במעמד הזה כדי להודיע על צעדים אופרטיביים. צריכים לראות מה עוד לא עשינו כדי למגר את זה. שמירה על הסדר שייכת למשטרת ישראל".

על הפעילות המעשית שמתבצעת בעירו אמר אבוטבול כי "הפקחים שלנו לא ערוכים חוקית לדברים האלה, הם יכולים לתת צווי הריסה ודוחות חניה. אני קורא מכאן למשטרת ישראל, למפכ"ל ולכל מי שקשור למתן הוראות בשטח: עשו כל מה שתוכלו כדי להילחם בטרור.עיריית בית שמש חוותה מהפך מסוים. במשך 15 שנים, הובאו לכאן לעיר אלפי משפחות של הציבור החרדי. הציבור החרדי הוא ציבור נורמטיבי וחיובי, העושה הרבה עבודת קודש בבית שמש. בתוך הציבור הזה קיים קומץ קטן מאוד. אני קורא לכם לא להכניס את כולם לאותו סל. כולם, ללא יוצא מן הכלל, מלוכדים סביב הגינוי שנעשה כלפי אותן קבוצות קיצוניות, שאני מקווה שיעזבו את העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully