וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה החלה תרגיל צבאי; הצפון מאיים לתקוף

התרגיל מוגדר על ידי הצבא הדרום קוריאני כשגרתי, אך זה לא מנע מהשכנה העויינת מצפון לאיים כי לא תעבור בשתיקה על ה"פרובוקציה" ליד הגבול הימי השנוי במחלוקת בין המדינות

המתיחות בין שתי הקוריאות מגיעה לנקודת הרתיחה: כוחות צבא דרום קוריאה החלו היום (שני) בתרגיל ימי באש חיה ליד גבולה הימי - והשנוי במחלוקת - עם צפון קוריאה, וזאת למרות איומיה של פיונגיאנג כי תתקוף במידה ותרחיש זה יתממש - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

בסיאול ביקשו להנמיך את גובה הלהבות. מדובר בתרגיל שגרתי ומתוכנן מראש, השני השנה, במטרה לשמור על הכשירות המבצעית של הכוחות, טען דובר משרד ההגנה הדרום קוריאני. בין היתר, הוא צפוי לכלול אימון ירי חי מתותחים שונים וכן מסוקים. עם זאת, גורם בצבא דרום קוריאה שיגר מסר ברור לשכנים מצפון ומסר לסוכנות הידיעות יונאהפ כי "אנו עוקבים אחר צבא צפון קוריאה, ואם הוא יפגע בנו - אנחנו נכה בחזרה ונממש את זכותינו להגנה עצמית". ראוי לציין, כי שתי המדינות נוהגות לקיים באזור תרגילים צבאיים דרך קבע, ובכך מעלות באופן תמידי את המתח בינן האחת לשנייה.

אמנם צבא דרום קוריאה הודיע אתמול על התרגיל למערכת הביטחון של צפון קוריאה, אך תגובתה התקיפה של זו לא איחרה לבוא. בהודעה שצוטטה בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית, נאמר אתמול כי "הדרום מתחיל פרובוקציה צבאית מסוכנת, הסגת גבול שאין לעשותה. התגובה תהיה תקיפה חסרת רחמים". צפון קוריאה, המתמודדת עדיין עם ביסוס המשטר תחת שלטונן המנהיג החדש קים ג'ונג און לאחר מותו של קים ז'ונג איל, עוד הזהירה את סיאול "שלא לשכוח" את ההתקפה של צפון קוריאה על יונפיונג ב-2010 שהובילה למות ארבעה דרום קוריאנים, שבוצעה - לטענת הצפון - בתגובה לתרגיל ימי דרום קוריאני דומה.

צפון קוריאה הכריזה גם היום במילים חריפות למדי כי לא תעבור בשתיקה על התרגיל הצבאי. בהודעה רשמית של אחד הגופים הממשלתיים של צפון קוריאה נמסר כי "אם הבובות מחרחרות המלחמה יפתחו בירי פזיז למרות אזהרותינו, הם לא יוכלו להימלט מעונש הקשה עשרות מונים מההתקפה על יונפיונג".

חדשות נוספות מדרום וצפון קוריאה
תוארו החדש של קים זונג' איל - גנרליסימו
צפון קוריאה: "מי שלא בכה בזמן האבל על קים - למחנות"
אבי ואני: בנו הגולה של קים ז'ונג איל מוציא ספר
צפו בחיילי דרום קוריאה מתאמנים בכפור בלי בגדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully