וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ואני: בנו הגולה של קים ז'ונג איל מוציא ספר

אחיו למחצה של קים ז'ונג און, מנהיגה הטרי של צפון קוריאה, שיתף סופר יפני בזיכרונותיו מילדותו בצל המשפחה השולטת במדינה המבודדת, וגם העריך: "אחי ייכשל בתפקידו כמנהיג"

הם חולקים תווי פנים כמעט זהים והליכה דומה, אבל שני בניו של קים ז'ונג איל לא נפגשו מעולם. לאחר שקים ז'ונג און הוכתר ליורשו של אביו ועומד מאז מותו בראשה של צפון קוריאה, אחיו למחצה המבוגר ממנו, מוציא ספר חדש שייצא לאור השבוע ביפן, בו הוא מאמין כי אחיו הצעיר ינחל כישלון בתור "המנהיג העליון" של המדינה המבודדת.

"הוא חושב שאחיו חסר ניסיון, צעיר מדי ולא היה לו מספיק זמן להתחשל עבור התפקיד", אומר יוז'י גומי, מחבר הספר "אבי, קים ז'ונג איל, ואני" לרשת CNN. "אלו הן שלוש הסיבות בגינן חושב קינג ז'ונג נאם כי אחיו צפוי להיכשל בתפקידו".

מה שהפתיע את מחבר הספר יותר מכל הדברים ששמע מבנו של הרודן שמת בחודש שעבר, הוא כי מדובר באדם חכם מאוד שיודע הרבה מאוד על העולם, ובכך גם הרגיז את אביו. לדברי גומי, מדובר באדם "פתוח מאוד, במיוחד לרפורמות כלכליות. הוא רצה שצפון קוריאה תאמץ אותן ותפתח את שעריה בפניהן".

קים ז'ונג-נאם, בנו הבכור של קים ז'ונג-איל, בביקור במקאו. רויטרס
חושב שאחיו חסר ניסיון ויינחל כישלון בהנהגת המדינה המבודדת. קים ז'ונג נאם/רויטרס

קים ז'ונג נאם נחשף בעבר לאמצעי התקשורת במזרח ונודע בגלותו מצפון קוריאה, לאחר שהרגיז את אביו לפני יותר מעשור, כאשר נעצר ביפן, אליה חמק עם מסמכים מזויפים, רק כדי "לבקר בדיסנילנד". מאז מתגורר הבן בסין ובמקאו, ומעולם לא פגש את אחיו, יורש העצר של אביו.

"הוא דיבר נגד משטרו של אביו", אמר גומי על קים הבן, והוסיף כי "הוא אמר שבמשך שנים רבות סירב אביו לדבר על הבן שיירש אותו, כיוון שדיבור על העברת השרביט עשוי לאותת על סיום דרכו. רק לאחר שמצבו הבריאותי הידרדר, הסכים קים האב לסמן את בנו הצעיר כיורשו".

"סופה של צפון קוריאה להתרסק"

את חשיבתו המערבית ספג קים ז'ונג נאם בשוויץ, שם התחנכו שני בניו של שליט צפון קוריאה לשעבר, ובה ספג את חזונו הכלכלי, אותו הוא חושב שאין לאחיו אשר לא יידע כיצד להשריש במדינתו את השינויים הנדרשים.

פרופסור אנדריי לנקוב, מאוניברסיטת קוקמין שבסיאול, אומר כי מדובר באדם חכם מאוד, שכבר נחשף בעבר לתקשורת ביפן. "בטווח הארוך, צפון קוריאה במתכונתה הנוכחית נועדה להתרסק", הוא אומר. "אנו עשויים לראות גם שם מהפיכה, שהרי יהיה קשה מאוד לשמור על המדינה מבודדת באופן שכזה לאורך זמן כה רב", הוסיף פרופסור לנקוב.

"קים ז'ונג נאם בטוח, הוא נמצא הרחק ממקום הולדתו, אך לא מן הנמנע כי רבים מבני משפחתו ייהרגו במוות אלים, במוקדם או במאוחר, ואולי אז הוא יחפוץ לחזור לצפון קוריאה עד לזקנתו ולספר שם על ילדותו בקרב המשפחה שאיש בעולם לא הצליח להבין", חתם לנקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully