וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוארו החדש של קים זונג' איל - גנרליסימו

צפון קוריאה ממשיכה בתהליך האדרתו של המנהיג המנוח, שנפטר לפני כחודשיים. הדרגה הוענקה בעבר רק לאביו, מייסד המדינה. ואילו עוד מנהיגים בהיסטוריה זכו לדרגה המכובדת?

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה הודיעה היום (רביעי) כי מנהיג המדינה המנוח, קים ז'ונג איל, קיבל את הדרגה הגבוהה ביותר במדינה - "גנרליסימו", דרגה שהוענקה בעבר רק לאביו, מייסד המדינה, קים איל סונג. בהודעה אופיינית של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית נמסר כי "קים זונג' איל חיזק את הצבא העממי של צפון קוריאה לאורך דרך הניצחון והתהילה, הגן בכבוד על המדינה הסוציאליסטית וגורל האומה, והרים תרומה אלמותית לשלום העולם וליציבותו".

טקס חשיפת פסל ברונזה בבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, לרגל יום הולדתו של השליט המנוח, קים ז'ונג איל, בו הוא נראה רכוב על סוס לצד אביו, מייסד האומה, קים איל סונג, 14 בפברואר 2012. AP
תרומה אלמותית לשלום העולם וליציבותו". חשיפת הפסל לזכרם של שני מנהיגי המדינה הקודמים/AP

התואר "גנרליסימו" הוענק לקים סונג איל עוד בחייו, בשנת 1992, בעת שבנו היה קצין בצבא. מדובר בדרגה הצבאית הגבוהה ביותר, המשמשת רק מספר מדינות בעולם, והוענקה לרוב לאלו אשר פיקדו על כל הכוחות הצבאיים של המדינה, או כוחות מאוחדים של כמה מדינות. בין הנציגים ה"מכובדים" שהשתמשו בתואר ניתן למצוא את מנהיג ברית המועצות לשעבר יוסף סטלין, דיקטטור ספרד לשעבר פרנסיסקו פרנקו ובני אצולה שונים באירופה.

האדרת שמו של המנהיג המנוח, קים זו'נג איל, נמשכת ביתר שאת מאז שנפטר בחודש דצמבר האחרון. אתמול נחשפו פסלים שלו ושל אביו במרכז עיר הבירה פיונגיאנג, לרגל חגיגות 70 שנה ליום הולדתו של קים ז'ונג איל, יום אשר מכונה בצפון קוריאה "יום הכוכב הזוהר".

עוד בנושא:
צפון קוריאה: "מי שלא בכה בזמן האבל - למחנות"
כבר לא בוכה: יונית לוי של צפון קוריאה שוב צוחקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully