וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו נהג בצורה מבישה ולא גיבה את חושפי הפרשה"

טל שלו

19.2.2012 / 22:55

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ויו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, מתחו ביקורת נוקבת על התנהלותו של ראש הממשלה בפרשת ההטרדה בלשכתו: "נתניהו מעביר מסר עוין לשלטון החוק"

בכנסת אמנם בירכו על הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מינה ראש סגל חדש ללשכתו, אך מותחים ביקורת נוקבת על הדרך שבה התנהל בפרשת ההטרדה שהסעירה את לשכתו – ואת המדינה כולה.

יו"ר מפלגת קדימה וראש האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה הערב (ראשון) כי המסר העולה מפיטוריו של נתן אשל הוא ש"ישראל לא יכולה להיות מדינה שבה גברים יטרידו את מי שכפופה להם". היא קראה לנשים אחרות שלא לחשוש ולהתלונן במקרים דומים, ואמרה כי הרשעתו באונס ובהטרדה של הנשיא לשעבר, משה קצב, "נותנת כוח לנשים". לבני, שדיברה בבכנס מנהיגות נשית של עמותת "כן" בנתניה, אמרה כי "אישה שמוטרדת בכל משרד ממשלתי או בכל מקום עבודה, צריכה לקבל לגיטימציה מהמדינה ללכת ולהתלונן, מבלי שתחשוש להפוך להיות הנרדפת".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי התנהגותו של ראש הממשלה נתניהו בפרשה הייתה "מבישה", משום שבהודעה על פיטוריו של אשל לא גיבה את מזכיר הממשלה צבי האוזר, ואת ראש מערך ההסברה, יועז הנדל, שסייעו בחשיפת הפרשה.

לדברי יחימוביץ', "במקום לשבח את בכירי משרדו, שנהגו בהגינות ועל פי החוק ודיווחו על המעשים הקשים בלשכה, נתניהו הפנה להם כתף קרה, ושיבח את נתן אשל, שיצא בעור שיניו מהפרשה והודח מהשירות הציבורי". יחימוביץ' אמרה כי "המסר שמעביר נתניהו הוא מסר עוין לשלטון החוק, לנשים הסובלות הטרדות במקום העבודה ולעמיתיהן, הגברים ההגונים, שגם אם ירצו לסייע להן יחששו לעשות זאת". יחימוביץ' אמרה את הדברים בכנס השנתי של עמותת כן לקידום מנהיגות נשית בראשות יפעת זמיר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. AP
נתניהו ומזכיר הממשלה, צבי האוזר, שסייע בחשיפת הפרשה/AP

מוקדם יותר, הודיע נתניהו כי מחליפו של אשל, שהודח לצמיתות משירות המדינה, יהיה ראש הלשכה, גיל שפר, והוא ימונה במקומו לראש הסגל. בהודעה שפרסם נתניהו, נאמר כי הוא "מבקש להודות לנתן אשל על עבודתו המסורה והטובה במשך שנים בתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה, ולשבח את תרומתו החשובה לעבודתה המוצלחת של ממשלת ישראל".

אשל יודה ב"התנהגות שאינה הולמת"

נציבות שירות המדינה גיבשה הסדר טיעון מול פרקליטיו של אשל, לפיו הוא יתפטר מתפקידו עד 1 במרץ, ויתחייב שלא לשוב לשירות המדינה.

אשל יודה שקיים קשר ב"דרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה", ויואשם בפגיעה במשמעת בשירות המדינה, ובהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. כמו כן, תוטל על אשל נזיפה חמורה. התובענה נגד אשל וההסדר שהושג עמו הוגשו לבית הדין למשמעת של הנציבות, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ועם פרקליט המדינה משה לדור.


נתן אשל יודה באשמה בהסדר טיעון ויודח מתפקידו
נתניהו הודה לאשל - אך לא גיבה את חושפי הפרשה
ראש הסגל הבא בלשכת ראש הממשלה: גיל שפר


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully