וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה לנתן אשל ומינה את גיל שפר למחליפו

טל שלו

19.2.2012 / 20:01

אשל נאלץ לפרוש משירות המדינה לצמיתות לאחר שהודה שהטריד עובדת בלשכת ראש הממשלה. מחליפו יהיה ראש הלשכה, גיל שפר. נתניהו הודה לאשל אך לא גיבה את המתלוננים בפרשה

יח"צ - חד פעמי

(הערוץ הראשון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) לראשונה לפיטוריו של ראש סגל לשכתו, נתן אשל, והודיע כי מחליפו יהיה ראש הלשכה, גיל שפר.

מלשכתו של נתניהו נמסר כי הוא "מבקש להודות לנתן אשל על עבודתו המסורה והטובה במשך שנים בתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה, ולשבח את תרומתו החשובה לעבודתה המוצלחת של ממשלת ישראל. היום עדכן היועץ המשפטי לממשלה את ראש הממשלה בפרטי עסקת הטיעון, ובכך שאנשי לשכתו פעלו בהתאם לחוק כפי שהיה מצופה מהם".

נתניהו הודיע כי שפר ימונה לתפקיד "כדי להבטיח את ההמשך הרציף של העבודה". בהודעה שנמסרה מלשכתו של נתניהו, בלט בהיעדרו הגיבוי של ראש הממשלה לראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, ומזכיר הממשלה, צבי האוזר, שסייעו בחשיפת הפרשה.

הבוקר הושג הסדר טיעון בין נציבות שירות המדינה לפרקליטיו של אשל, לפיו אשל יתפטר מתפקידו עד 1 במרץ השנה, ויתחייב שלא לשוב לשירות המדינה. עוד הוסכם כי אשל יודה שקיים קשר ב"דרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה". אשל יואשם בפגיעה במשמעת בשירות המדינה, ובהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. לאחר הודאתו, תוטל נזיפה חמורה על אשל.

התובענה נגד אשל וההסדר שהושג עמו הוגשו לבית הדין למשמעת של הנציבות, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור.

אשל עצמו מסר לאחר החתימה על ההסדר כי "בימים האחרונים הציגו לפניי עורכי דיני הסדר טיעון המסיר מעל ראשי אחת ולתמיד את העננה של מעשים ו/או צילומים מגונים והטרדות מיניות ושם קץ לחקירה ולמחול השדים סביבי. כעת ברור לכל שלא היה כל היבט מיני לפרשה". עוד אמר אשל כי "במחשבה בדיעבד, ברור לי כי נגררתי למעורבות גבוהה מדי בענייניה של עובדת המשרד ושומה היה עלי להימנע מכך. נוכח גילי, מצבי הבריאותי ורצוני להקל על משפחתי והסובבים אותי, ומאחר שאיני יכול לשאת את הנטל הכספי הכבד של טיהור שמי החלטתי, בהתייעצות עם אשתי וילדיי, לקבל את ההסדר, להודות בעבירת משמעת קלה, לפרוש מתפקידי ולהמשיך בחיי".

גיל שפר: מקורב ללופוליאנסקי - ולשרה נתניהו
גם כיסאותיהם של האוזר והנדל לא שמורים לנצח


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully