וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקרה בלשכת נתניהו אחרי לכתו של נתן אשל?

טל שלו

19.2.2012 / 18:25

ראש הממשלה הקפיד עד כה לא לחרוץ גורלות ולחכות לסיום החקירה. משנחתם הסדר הטיעון, רבים מסמנים את גיל שפר, ראש הלשכה ויד ימינו של נתניהו, כמרוויח הגדול מהפרשה המביכה

עכשיו זה כבר ברור: זו לא הייתה רק אחת מיני פרשות רבות שפקדו את לשכתו של בנימין נתניהו בשלוש השנים האחרונות, אלא הייתה זו הפרשה החמורה והמביכה ביותר בקדנציה הנוכחית שלו כראש הממשלה. במסדרונות הלשכה בירושלים נשמעה הבוקר אנחת רווחה, עם הודעת היועץ המשפטי לממשלה על עסקת הטיעון שנרקמה עם נתן אשל, עסקה שחתמה כמעט חודש שלם של אי-ודאות ויציבות. מה שהתחיל ב"פיסות רכילות" נגמר בעבירת משמעת חמורה, התנהגות בלתי הולמת, נזיפה חמורה והפסקת עבודה בשירות המדינה.

במעט ההתבטאויות שהשמיע על החשדות שהועלו נגד איש אמונו הקרוב, הקפיד ראש הממשלה לא לחרוץ גורלות, ולחכות בסבלנות לסיום הבדיקה באגף החקירות של נציבות שירות המדינה. והסבלנות השתלמה: בשבועות האחרונים העידו 28 מעובדי המשרד על טיב היחסים בין אשל לר', עובדת הלשכה, ועם פרסום פרטי הסדר הטיעון, נתניהו לא יוכל עוד להתחמק מהתייחסות. אשל סיים את תפקידו הציבורי, והוא בדרך הביתה.

כל עוד החקירה נמשכת, הקפידו בשבועות האחרונים להדגיש בסביבת ראש הממשלה כי אשמתו של אשל טרם הוכחה, ולכן השאלה מי ימלא את מקומו אינה רלוונטית כלל. היום, חזרה השאלה אל השולחן. עידן אשל בלשכת ראש הממשלה הגיע לסיומו, ועכשיו החל מחדש עידן הספקולציות; מי ימלא את מקומו של אשל, שהוגדר בעבר האיש החזק ביותר במערכת הפוליטית בממשלת ישראל, ושהיה מופקד על כל המתקפות והמגננות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבים מסמנים את ראש הלשכה, גיל שפר, יד ימינו של נתניהו, כמרוויח הגדול של הפרשה וכמי שצפוי לתפוס מקום יותר ויותר חשוב בלשכה נוכח הוואקום שייווצר עם לכתו של אשל. שפר, כמו אשל, נהנה מתמיכה חסרת תקדים ואמון גדול מאוד של ראש הממשלה ושל רעייתו, כמו גם לחיבתם של חלק גדול מעובדי הלשכה. עם זאת, כלל לא בטוח ששפר ימונה לתפקיד ראש הסגל, התואר בו התהדר אשל, אלא ייתכן כי בפועל, סמכויותיו וטווח פעילותו יורחבו. "בלאו הכי אשל היה בעיקר עוזר אישי של נתניהו, שטיפל בהרבה עניינים פוליטיים, ובעיקר מול החרדים", אמר היום גורם המקורב ללשכה, "בדברים האלה שפר יוכל לטפל, ואם לא הוא, יהיה מי שיסדר".

ואולם, גורמים בסביבתו של נתניהו ממהרים לא לחזות עדיין תחזיות באשר לצפוי ב"אקווריום" של הלשכה. לא מן הנמנע, מעריכים רבים, שנתניהו יבחר להביא תגבור חיצוני ללשכה, אולי פיגורה פוליטית שתסייע לו בשנת הבחירות, ואולי מקורב נוסף או חבר ותיק מהעבר, שיעזרו להשיב את הסדר על כנו.

הודעת היועץ המשפטי לממשלה מהיום משבחת את "טוהר המידות ואת ניקיון השורות" המשתקף מפעילותם של הבכירים שמסרו את המידע הראשוני על החשש להטרדתה של ר' - מזכיר הממשלה האוזר וראש מערך ההסברה הלאומי הנדל. "מוסרי המידע הראשוני ליועץ פעלו כמצופה וכפי שמתחייב מתפקידם", קבע היועץ המשפטי וינשטיין, אך ככל הידוע, האוזר והנדל, שהמשיכו לעבוד כרגיל במהלך החודש האחרון, טרם קיבלו את אותה הוקרה מהבוס הגדול - נתניהו.

שלושת הבכירים פעלו אמנם לפי החוק, ובסביבתם הדגישו כי בעצה משפטית הוחלט כי נכון יותר להגן על ראש הממשלה ולא לעדכן אותו בתלונה. מצד שני, מדגישים מקורבים ללשכה, "הפרשה פגעה קשות באיש הכי קרוב לראש הממשלה וברעייתו, וכל פגיעה באשל שקולה לפגיעה ישירה בבני הזוג נתניהו".
"
המחיר עוד ישולם", אמר גורם המקורב ללשכה בימים האחרונים, והעריך שלמרות שכעת נראה כי שבה היציבות ללשכה, לא מן הנמנע שבשלב זה או אחר, גם האוזר והנדל יפרדו מכסאם.

עוד על פרשת נתן אשל
הושג הסדר: נתן אשל יתפטר ולא ישוב לשירות המדינה
מי בלשכת נתניהו הרוויח מפרשת נתן אשל?
נתן אשל האריך בשנית את חופשתו, צפוי להיחקר שוב


לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully