וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר: נתן אשל יתפטר ולא ישוב לשירות המדינה

גלעד גרוסמן

19.2.2012 / 12:27

מנהל לשכת נתניהו יודה בכך שהטריד את העובדת ר' וצילם אותה באופן לא ראוי. הוא יינזף, יתפטר מתפקידו ולא ישוב לשירות המדינה. אשל: "כעת ברור לכל שלא היה הבט מיני לפרשה"

פרשת נתן אשל מגיעה לסיומה: לפי הסדר טיעון שהושג הבוקר (ראשון) בין נציבות שירות המדינה לפרקליטו של מנהל לשכת ראש הממשלה סוכם כי אשל יתפטר מתפקידו עד ל-1 במרץ השנה והוא יתחייב שלא לשוב לשירות המדינה. עוד הוסכם כי אשל יודה בכך שקיים קשר בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה עם העובדת ר' שהוא נחשד בהטרדתה. בגין מעשיו אלה יואשם מר אשל בעבירות של פגיעה במשמעת בשירות המדינה והתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. לאחר הודאתו, תוטל נזיפה חמורה על אשל – גם זאת הושג בהסכמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעורבים בפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשל יודה שפיתח וקיים קשר עם ר' שעבדה בכפוף אליו בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפופה בשירות המדינה. התובענה נגד אשל וההסדר הוגשו היום לבית הדין למשמעת שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין החליט לאשר ההסדר בהתייעצות עם פרקליט המדינה משה לדור ובכירים במשרד המשפטים המעורבים בפרשה.

"ברור לי כי נגררתי למעורבות גבוהה מדי בענייניה של עובדת"

אשל עצמו מסר לאחר החתימה על ההסדר כי "בימים האחרונים הציגו לפניי עורכי דיני הסדר טיעון המסיר מעל ראשי אחת ולתמיד את העננה של מעשים ו/או צילומים מגונים והטרדות מיניות ושם קץ לחקירה ולמחול השדים סביבי. כעת ברור לכל שלא היה כל היבט מיני לפרשה". עוד אמר אשל כי "במחשבה בדיעבד, ברור לי כי נגררתי למעורבות גבוהה מדי בענייניה של עובדת המשרד ושומה היה עלי להימנע מכך. נוכח גילי, מצבי הבריאותי ורצוני להקל על משפחתי והסובבים אותי, ומאחר שאיני יכול לשאת את הנטל הכספי הכבד של טיהור שמי החלטתי, בהתייעצות עם אשתי וילדיי, לקבל את ההסדר, להודות בעבירת משמעת קלה, לפרוש מתפקידי ולהמשיך בחיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על פי כתב התובענה שהוגש בהסכמת הצדדים לבית הדין, ושאשל יודה בו, מואשם מנהל הלשכה בכך שפיתח וקיים קשר של קירבה יתרה מצדו כלפי ר', בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה. "דרך זו כללה פגיעה בר' ובצנעת הפרט שלה, על ידי כניסה למחשב שלה שלא ברשותה, על ידי מסירת מידע אישי ופרטים הנוגעים ל-ר' לגורמים שונים בלשכת ראש הממשלה מבלי שהיתה כל סיבה מקצועית או עניינית למסירתו של מידע זה לאותם גורמים, וכן בדרך של צילומים לא מקובלים של ר' באירועים שונים", נמסר מהנציבות.

במהלך הבדיקה בנציבות, נחקרו 28 מעורבים ועדים, וגם אשל עצמו נחקר באזהרה. עם זאת, ר' סירבה לשתף פעולה וממשרד המשפטים נמסר כי בזמן החקירה עלו ראיות להתנהגות בלתי הולמת של אשל.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הסדר הטיעון שנחתם מבטא קבלת אחריות על ידי מר אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה: סיום עבודתו של מר אשל בשירות המדינה. כמו כן, מאפשר הסדר הטיעון סיום מהיר ויעיל של ההליך תוך כיבוד רצונה של ר' שלא להיות מעורבת בהליך משפטי. הרחקתו של מר אשל משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה".

נתן אשל האריך בשנית את חופשתו, צפוי להיחקר שוב
אשל נחקר בנציבות: "אין לי כעס על אף אחד"
נתן אשל האריך את חופשתו; צפוי להיחקר השבוע

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully