וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנאשם ברצח הרב אבוחצירא כשיר לעמוד לדין"

רמי שני

19.2.2012 / 11:27

אשר דהן יעמוד לדין בגין רצח הרב אלעזר אבוחצירא, כך קבעה חוות דעת פסיכיאטרית שנערכה לו. פרקליטתו: "הוא סובל ממחלת נפש מזה 15 שנים, עוד לפני התקרית"

אשר דהן, המואשם ברצח הרב אלעזר אבוחצירא בבאר שבע בסוף חודש יולי אשתקד, הוכרז היום (ראשון) ככשיר לעמוד לדין על ידי ועדת פסיכיאטרים שבדקה אותו. עורכת דינו של דהן, קטיה צווידקוב, טענה כי מרשה סובל ממחלת נפש מזה 15 שנים וכי חוות דעת קבעה כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין, עוד בטרם נרצח הרב אבוחצירא. עו"ד צווידקוב ביקשה לבחון וללמוד את חוות הדעת העדכנית.

כתב האישום נגד דהן, שהוגש בחודש אוגוסט 2011 תיאר כיצד דהן, תושב אלעד בן 42 דקר למוות את הרב אבוחצירא, נכדו של "הבאבא סאלי", בעת שביקש את עצתו של הרב. לפי האישום, דהן, שנמנה עם חסידי הרב במשך שנים, חשד שאשתו בוגדת בו והחליט להתגרש ממנה. הוא ביקש את עצתו של הרב, אשר יעץ לו לא להתגרש. המלצה זו לא מצאה חן בעיני דהן, שסבר כי היא נמסרה מתוך שיקול דעת מוטעה וגם "כתוצאה מחמדת ממון", ולפיכך החליט - כך נטען - לרצוח את הרב.

לפי כתב האישום, דהן הצטייד במכתב ובסכין ארוכה, אותה הכניס לתיק התפילין שלו - ונסע לבאר שבע, לאחר שווידא שהרב מקבל קהל באותו יום. הוא קיווה למסור את המכתב לרב, כדי שיקרא אותו בשעת המפגש ביניהם והדבר יסיח את דעתו. כשהגיע לבית הכנסת, הוא הכין את הסכין על גופו - כך נטען - והמתין לפגוש את הרב. כשהגיע תורו, הוא מסר באמצעות השמש את המכתב לרב ובשעה שהרב קרא אותו, שלף דהן את הסכין ודקר אותו.

מיד לאחר הגשת האישום נשלח דהן למספר בדיקות פסיכיאטריות, אך כל אחד מהרופאים הציג חוות דעת שונה. לפני כשלושה חודשים הורה בית המשפט המחוזי בבאר שבע לשלוח את הנאשם לבדיקה נוספת שתוצאותיה הגיעו היום.

רצח הרב אבוחצירא - כותרות אחרונות:
רצח אבוחצירא: החשוד נשלח לבדיקה פסיכיאטרית שנייה
החשוד ברצח הרב אבוחצירא לא כשיר לעמוד לדין
הרב אלעזר אבוחצירא נרצח בדקירות בישיבתו בבאר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully