וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אבוחצירא: החשוד נשלח לבדיקה פסיכיאטרית שנייה

רמי שני

20.11.2011 / 20:43

מבדיקות שנעשו לאשר דהן, החשוד שדקר למוות את המקובל בביתו בבאר שבע, עולים ממצאים סותרים באשר למחלתו הפסיכיאטרית. חקירת הרצח תמשיך להתעכב עד שיוכרע אם ניתן להאשימו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה היום (ראשון) לערוך חוות דעת פסיכיאטרית חדשה לחשוד ברצח הרב אלעזר אבוחצירא, שנדקר למוות בביתו בבאר שבע בסוף חודש יולי.

החשוד ברצח, אשר דהן, נבדק במהלך הזמן החולף כמה פעמים בידי פסיכיאטרים, אך כל אחד מהרופאים הציג חוות דעת שונה. הדברים התבטאו באמירתה של נטליה צווטקוב, עורכת הדין המייצגת את החשוד, שאמרה כי "יש שתי חוות דעת באותו מעמד ושתיהן קבעו שהוא חולה, שתיהן קבעו שהוא היה שרוי בהתקף פסיכוטי, ועודנו מצוי בכזה מתוקף מחלתו". לדבריה, חוות דעת אחת מפרשת את מצבו של החשוד כמי שיכול לעמוד לדין ואחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה, אך קובעת אחריות מופחתת כבר בשלב הזה, ואילו חוות הדעת האחרת, לטענתה, מפרשת את מחלתו כמחלה שמונעת ממנו לעמוד לדין.

"כמובן שכשירות לעמוד לדין היא דבר דינמי", אמרה עו"ד צווטקוב, "חוות הדעת השנייה אומרת שבזמן עריכת חוות הדעת הראשונה, החשוד אכן לא היה כשיר לעמוד לדין, אך כיום בשל שינוי במצבו הנפשי הוא כשיר לעמוד לדין. למעשה מאחר ששתי חוות הדעת מדברות על מצב נפשי זהה בעת עריכתן, אך מפרשות את אותו מצב נפשי באופן שונה, הרי שהדבר צריך לעמוד לטעמי להכרעת בית המשפט".

מנגד, טענה נציגת התביעה, עו"ד אלמקייס, שיש הבדל משמעותי בין אחריות למעשים - לכשירות לעמוד לדין בגינם: "לכאורה, אנו לא יכולים לדון בשאלת האחריות אם הוא לא כשיר. כשירות זה דבר שיכול להשתנות, ובכך, אני חולקת על חברתי. ניהלתי תיקים של אחרים שנכנסו ויצאו מכשירות, ולכן בעיני, חוות הדעת השנייה עדיפה, כי היא נותנת תמונה יותר עדכנית. הם כתבו שהוא מבין את בעלי התפקידים ואת ניהול המשפט". במהלך הדיון, ערכו הפרקליטה והתובעת דיון, ובסיומו הוסכם שיוצע לבית המשפט לערוך חוות דעת נוספת. השופטים, רויטל יפה-כ"ץ, יורם צלקובניק ואריאל ואגו, קיבלו את הסיכום ונתנו לו תוקף של פסק דין.

עוד בנושא
הנשיא פרס: הרב אלעזר אבוחצירא - "נכס ומנהיג"
תיעוד נדיר: הדקות שאחרי רצח הרב אבוחצירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully