וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הפצועה מהפיגוע בהודו שבה לארץ בשלום ובירושלים המתינו לשלג שמיאן להגיע. על תושבי הדרום עברה שבת "שגרתית" - ירי נוסף מרצועת עזה - וגם לעבר חיילים. איש לא נפגע

מזג האוויר הסוער עמד במרכז ההתרחשויות במהלך סוף השבוע. בירושלים קיוו במהלך השבוע האחרון לשלג שיירד ברחבי הבירה ויצבע אותה בלבן. שלג קל המעורב בגשם אמנם ירד בעיר, אך לא נערם על הקרקע. במידה ותקוות התושבים תתממש, העמידה העירייה בכוננות כ-50 מפלסות שלגים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים שיפעלו לפילוס הצירים הראשיים בירושלים. מאידך, צפון הארץ כוסה כולו במעטה שלג.

בתוך כך הופר גם השקט בדרום. ביום שישי נורו שלוש רקטות קסאם לשטח המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. כמו כן, שני מטעני צד וטיל נגד טנקים הופעלו ברצועת עזה, נגד שני כלי רכב של צה"ל. בתקרית בה לא דווח על נפגעים, אך במהלכה נגרם נזק לגדר המערכת. לאחר שנורה לעבר כוח צה"ל טיל הנ"ט, מסוג RPG, הגיעו למקום כוחות צבא נוספים, כשלעברם הופעלו מטעני הצד. בתגובה לאירועים פתח צה"ל בירי טנקים אל עבר מוקדים שונים ברצועה.

גם בשבת נמשך הירי ושלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה אזורית שדות נגב ובני שמעון. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהנפילות. כוחות הביטחון יצאו לאתר את מקום נפילת הרקטות, אשר אחת מהן זוהתה כגראד, כדי לבחון את סוגיהן ובהתאם לכך להבין אילו ארגונים מעורבים בירי.

בליל שבת נחתה בארץ טל קורן-יהושע, שנפצעה בפיגוע בהודו בתחילת השבוע. הרופאים בניו דלהי ייצבו את מצבה ושיחררו אותה מבית החולים הפרטי בו אושפזה מאז יום שני, והיא הוטסה לארץ בטיסה מיוחדת שארגן משרד הביטחון. קורן-יהושע, בת 40, רעייתו של אלון קורן, נציג משרד הביטחון בהודו, הועברה אחרי הנחיתה בישראל לבדיקות בבית החולים איכילוב, שם יעריכו הרופאים את מצבה, בתקווה לשחררה לביתה בהקדם האפשרי.

המתיחות מול אירן נמשכת: "אם אירן תצליח לפתח נשק גרעיני, עשוי להתפתח מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון כולו" - כך הזהיר שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, בריאיון ל"דיילי טלגרף". שר החוץ הייג הגדיר בריאיון את האיום הנשקף מאירן ככזה המסוגל להצית "מלחמה קרה חדשה", המציב סכנה גדולה יותר מזו שנשקפה לעולם מהמאבק בין המערב לברית המועצות. לדבריו, אירן "ללא ספק" ממשיכה להתקדם בתכנית הגרעין הצבאית שלה. "אם האירנים יתחמשו בנשק גרעיני, אומות אחרות במזרח התיכון ירצו לפתח נשק גרעיני בעצמן", אמר. ממרוץ שכזה, הזהיר, נשקפות "השלכות הרסניות" לאזור. "זה יהיה אסון במונחים עולמיים". במקביל, דיווח ה"גרדיאן" כי בארצות הברית גוברת ההערכה כי העיצומים שהוטלו על אירן אינם משיגים את מטרתם, וכי פקידים בכירים מניחים שישראל תתקוף את מתקני הגרעין שלה סמוך כבר בסתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully