וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בעזה: מטעני צד וירי נ"ט נגד כוח צה"ל ברצועה

17.2.2012 / 20:24

שני כלי רכב של צה"ל ספגו הערב ירי רקטה נגד טנקים, אשר לא גרם לנפגעים. בעקבותיו הגיעו למקום כוחות צבא נוספים, נגדם הופעלו מטעני צד. "החמאס אחראי ויישא בתוצאות"

שני מטעני צד וטיל נגד טנקים הופעלו הערב (שישי) ברצועת עזה, נגד שני כלי רכב של צה"ל, בתקרית בה לא דווח על נפגעים, אך במהלכה נגרם נזק לגדר המערכת. לאחר שנורה לעבר כוח צה"ל טיל הנ"ט, מסוג RPG, הגיעו למקום כוחות צבא נוספים, כשלעברם הופעלו מטעני הצד. בתגובה לאירועים פתח צה"ל בירי טנקים אל עבר מוקדים שונים ברצועה.

בתוך כך, נורו מוקדם יותר שתי רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, כשהאחת נפלה במועצה האזורית חוף אשקלון והשניה במועצה האזורית אשכול. גורם צבאי בפיקוד דרום מסר כי "ארגון החמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שיישא בתוצאות". בנוסף, נמסר כי בשלב זה נבדקת האפשרות לביצוע של אירוע משולב.

חילופי האש ברצועה מתרחשים יומיים בלבד לאחר ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה, שם קיבל סקירות מודיעיניות על המוכנות והדריכות של האוגדה לקראת אפשרות של הסלמה ברצועת עזה והניסיונות לחטוף חיילים לאורך גדר המערכת. יצויין כי במערכת הביטחון מעריכים כי לאחר ביצוע השלב השני בעסקת שליט עלתה המוטיבציה לחטוף חיילים, במטרה להביא לשחרורם של אלפי האסירים הביטחוניים הפלסטינים הכלואים בישראל. עד כה נעצרו שני פלסטינים ששוחררו במסגרת עסקת שליט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחומרה את פעולות הטרור הללו, שמטרתן לפגוע בתושבי וביישובי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, מסכן את תושבי רצועת עזה ויישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully