וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות נורה בדרום, צה"ל ירה על מוקדים חשודים

השקט הופר: רקטות הקסאם נורו לעבר היישובים שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. הן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא דווח על נפגעים או נזק. צה"ל ירה לעבר נקודות חשודות ברצועה

מטח של ארבע רקטות קסאם נורה אמש (רביעי) לעבר המועצות אזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוצים. מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם נוספת שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמה לנזק או לנפגעים.

כשעתיים לאחר מכן, מסוקי קרב של חיל האוויר פתחו באש לעבר שני יעדים, בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

במערכת הביטחון מעריכים כי מטח הרקטות נורה כפעולת הזדהות עם חאדר עדנאן, פעיל הג'יהאד האסלמי ששובת רעב מזה 61 ימים במחאה על מעצרו ללא משפט. גורם ביטחוני בכיר ציין, כי יום אתמול הוכתר בשטחי רצועת עזה כיום של הזדהות לאומי פלסטיני עם האסיר הכלוא בישראל, "אין הסבר מיוחד לשיגור הרקטות למעט ההזדהות עם האסיר ששובת רעב".

בתוך כך, ערך אתמול הרמטכ"ל בני גנץ ביקור באוגדת עזה, הוא נפגש עם קציני האוגדה ושוחח איתם על המצב ברצועת עזה והאיומים באזור. במהלך ביקורו של הרמטכ"ל הוזנק מסוק קרב לעבר מטרה חשודה אך לבסוף הוחלט לחזור לשגרה. עד תום ביקור הרמטכ"ל לא נרשם אירוע חריג נוסף.

ביום שבת האחרון התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, ויום לפני כן התפוצצה רקטה בחוף אשקלון וגרמה נזק לשני בתים ביישוב. לא אירעו נפגעים כתוצאה משני הפיצוצים.

לפני כשבועיים נורה מטח של שמונה רקטות לעבר יישובי מערב הנגב כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, מרביתן סמוך לשדרות או למועצה האזורית שער הנגב. בכל הנפילות, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. התרעת צבע אדום הושמעה ביישובים לעברם כוונו הרקטות. לאחר הירי, העריכו במערכת הביטחון כי ארגון חמאס והג'יהאד האיסלמי לא אחראים לשיגורי הרקטות לעבר ישראל. עם זאת העריכו גורמי צבא כי שיגור הרקטות נועד לנצל את ביקורו היום של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ברצועת עזה, "תוך כדי הערכה שגויה שצה"ל לא יגיב כדי לא ליצור אווירה עוינת בסביבה".

עוד באותו נושא:
לפני שבועיים: 8 רקטות נורו לדרום; צה"ל: "טעות לחשוב שלא נגיב"
לפני שלושה שבועות: קסאם התפוצץ בשטחי מועצת שער הנגב, אין נפגעים

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully