וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוך הסערה: הצפון כוסה לבן, פתיתי שלג בירושלים

קובי דוד, קובי מנדל ורמי שני

18.2.2012 / 13:22

סופות שלגים השתוללו באזור הצפון, אך בבירה השלג הדל לא נערם על הקרקע. אתר החרמון נותר סגור למבקרים וכבישים רבים ברחבי הארץ נחסמו לתנועה. הכינרת עלתה ב-4 סנטימטרים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו ושגב דהן, עריכה: טל רזניק)

בירושלים קיוו במהלך השבוע האחרון לשלג שיירד ברחבי הבירה ויצבע אותה לבן, אך נכון לשעה זו (שבת) שלג קל המעורב בגשם אמנם ירד בעיר, אך אך אינו נערם על הקרקע. במידה ותקוות התושבים תתממש, העמידה העירייה בכוננות כ-50 מפלסות שלגים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים שיפעלו לפילוס הצירים הראשיים בירושלים. עם זאת, בעיר שידעה לא אחת אכזבה מציפייה לשלג, ביקש ראש העירייה, ניר ברקת, להמתין לרגע המיוחל מבלי לעורר את התלהבותם של ילדי העיר, על מנת "שלא יתאכזבו".

ברמת הגולן החלו לרדת הבוקר פתיתי שלג, כשביישוב מרום גולן, הנמצא בגובה של אלף מטרים מעל פני הים, החל השלג להיערם על הקרקע. תושב היישוב, שפי מור, סיפר בהתרגשות לוואלה! חדשות, כי "היישוב כולו התכסה לבן, אך בשלב זה מזג האוויר סוער מדי והתושבים מעדיפים להתכנס בבתים".

צלמו את המזג האויר הסוער, שתפו אותנו בפייסבוק ואנו נפרסם את התמונות

שלג במרום גולן. משה אסרף, ג'יליס
סופות שלגים השתוללו בצפון. מרום גולן לובש לבן/ג'יליס, משה אסרף

גם הכפר בית ג'אן עוטה לבן לאחר שבמהלך הלילה החל לרדת בכפר שלג זו הפעם השנייה השנה. גם בשעה זו השלג ממשיך להערם. תושבים סיפרו לוואלה! חדשות כי גובהו של השלג מגיע עד כה לכארבעה סנטימטרים. במקום אין עדיין שיבושי תנועה אבל עם ימשיך השלג לרדת הדבר עלול לגרום לחסימת כבישים.

ראש מדור ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, הלל גלזמן, סיפר כי "על אף שישנה אכזבה מבחינת כמות השלג, בצפון רמת הגולן השלג מוסיף לרדת ובירושלים ירדו פתיתי שלג". גלזמן הוסיף כי "בגליל המערבי ירדה במהלך היממה האחרונה כמות גשמים בהיקף של כ-100 מילימטרים, בגליל המזרחי ירדו כ-60 מילימטרים, בצפון רמת הגולן 80 מילימטרים ובדרום רמת הגולן והכינרת כ-30 מילימטרים, מה שהביא לעלייה של ארבעה סנטימטרים במפלס הכינרת.

שלג במרום גולן. שפי מור, ספק 500
התושבים במרום גולן הסתגרו בבתים, היו כאלה שנותרו בחוץ/ספק 500, שפי מור

בכינרת ישנם גלים גבוהים ורוחות דרום מערביות חזקות. הדייג הוותיק, מנחם לב מעין גב, סיפר כי "זוהי הסופה החזקה ביותר השנה. הדייגים לא יצאו לדוג וכל טיולי השיט שהיו מתוכננים בוטלו. הסערה בכינרת הולכת וגוברת".

בשל תנאי מזג האוויר נחסמו לתנועה מוקדם יותר היום כל הצירים המובילים לצפון רמת הגולן, ביניהם הצמתים ווסט, השריון, מפל סער, עין סיוון וכביש 886 בקטע שבין יפתח למשגב, המכוסה בשכבת קרח המהווה סכנה ממשית להחלקה. בנוסף, חסמה משטרת ישראל לתנועה את הכבישים מעין זיוון וצפונה, וביקשה להדגיש את חשיבות הזהירות בנהיגה בזמן מזג אוויר סוער.

כביש 90 נסגר לתנועה בקטע שבין עין גדי לאזור המלונות, בשל שטפונות בנחלים חבר וצאלים. גשר צאלים מעל נחל הבשור נסגר גם הוא לתנועה.

שלג במרום גולן. שפי מור, ספק 500
ילדי הצפון המשיכו לשחק בשלג, שעה שבירושלים לא נערם שלג על הקרקע. שלג במרום גולן/ספק 500, שפי מור

במהלך היום ייתכנו שלגים גם בהרי הנגב ובפסגות הרי המרכז, קיים חשש לשטיפונות והצפות בכל רחבי הארץ עד לשעות הצהריים, אז צפויים להיחלש הגשמים והרוחות אך יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה.

אתר החרמון, שהיה סגור אתמול למבקרים, ככל הנראה לא ייפתח גם היום. הבוקר נערם השלג במפלס העליון באתר לגובה של כשני מטרים, כשבמפלס התחתון נמדדו 115 סנטימטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות החזויות: בצפת מ-3 מעלות ביום ועד 0 מעלות בלילה, בטבריה מ-14 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בחיפה מ-10 מעלות ביום ועד 7 מעלות בלילה, בתל אביב מ-13 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בירושלים מ-5 מעלות במהלך היום ועד שתי מעלות בלילה, בבאר שבע מ-11 מעלות ביום עד 8 מעלות בלילה, ובאילת הטמפרטורות יגיעו ל-18 ביום וירדו עד 10 מעלות בלילה.

(עידכון קודם: 00:00)

ספרו לנו איך אתם מבלים בסוף השבוע הסוער

וואלה! מזג אוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully