וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה חדשה לטלפון: דיווח מיידי על אנטישמיות

טל שלו

16.2.2012 / 3:29

האפליקציה שפותחה על ידי הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות תאפשר דיווח בזמן אמת על כל מפגע אנטישמי וכן העלאת תצלומים לאתר הפורום. "המטרה היא להקל על הדיווח"

המאבק באנטישמיות – הדור הבא: אפליקציה חדשה לטלפונים חכמים מאפשרת ליהודים ברחבי העולם לדווח באופן מיידי על כל מפגע או מופע אנטישמי. האפליקציה, אותה פיתח הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות, מאפשרת למי שנתקל באירוע אנטישמי להעלות דיווח או תמונה בזמן אמת באתר הפורום.

הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות (CFCA) הינו אתר אינטרנט ישראלי המפרסם דיווחים שוטפים על תקריות אנטישמיות והיום הוא מהווה את מאגר הנתונים הגדול ביותר ברשת על אירועים אנטישמיים במקומות שונים בעולם. מדי שבוע עולים באתר עשרות דיווחים מגורמים שונים על ריסוס כתובות נאצה, אירועי תקיפה פיזית של יהודיים, פרסומים אנטישמיים ועוד. בשבוע האחרון, לדוגמה, דווח באתר בין היתר על האשמות ששודרו בטלוויזיה המצרית לפיהם ג'ינס מתוצרת ישראל פוגע בפוריות, תקיפה של בעל חנות יהודית בבריטניה והכפשות על ישראל ביריד ספרים במקסיקו. לפי האתר, הפורום מוגדר כ"פורום ממשלתי ממלכתי, המאגד חברים במשרדי ממשלה שונים, בהם משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד ההסברה והתפוצות, וכן ארגונים יהודיים וגופים אקדמיים העוסקים בניטור ומעקב אחרי אירועים אנטישמיים בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלבי קרס וסמלי ה-SS על בית כנסת במולדובה, 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפליקציה החדשה, המאפשרת לדווח ולשלוח באופן מיידי תצלומים או דיווחים על תקריות אנטישמיות בעולם, תושק הן בחנות האפליקציות המקוונת של אפל, וכן תותאם כאפליקציה לטלפונים חכמים אחרים. "המטרה היא להקל על הדיווח למי שנתקל במפגע האנטישמי, ולהגביר את יכולות הניטור והמעקב של האתר. אנחנו מעריכים שכשאדם הולך ברחוב ונתקל באירוע אנטישמי הוא לא ידווח עליו מיידית אלא אם כן תהיה לו היכולת הטכנולוגית לעשות את זה", סיפר עורך אתר הפורום, שביקש לא להזדהות מפאת תפקידו, לוואלה! חדשות. "האפליקציה מאפשרת לדווח באופן מיידי על אירועים אנטישמיים, בלי לחכות שהמדווח יגיע לביתו ויעלה את התמונה או הדיווח למחשב. למי שנתקל באירוע אנטישמי יש בדרך כלל תגובות רגשיות מסוימות, ואם אין אפשרות דיווח מיידי, הזמן שחולף עד שאותו אדם יגיע למחשב או לביתו עשוי למנוע את הדיווח בכלל", סיפר העורך והוסיף כי קהילות יהודיות וגופים יהודיים ברחבי העולם כבר יודעו על השקת האפליקציה בשבועות האחרונים.

לפי דו"ח מגמות האנטישמיות של המשרד להסברה ותפוצות שהוצג לפני כחודש לממשלה, בשנה האחרונה התעוררו גלים של גילויים אנטישמיים בעולם, במיוחד על רקע המשבר הכלכלי העולמי המאיים על ארה"ב ואירופה ואירועי "האביב הערבי" במזרח התיכון. הדו"ח הצביע על ארצות הברית, יוון, הונגריה ומדינות מזרח אירופה כמדינות העיקריות בהן חלה עלייה והחמרה בהיקף הגילויים האנטישמיים, המילוליים והאלימים, וציין כי במדינות אחרות בעולם ניכרת ירידה מסוימת באלימות על רקע אנטישמי. לפי הדו"ח, בשנה האחרונה דווח על עשרות מקרים של חילול בתי כנסת, השחתת בתי עסק, תקיפת עוברי אורח יהודים וריסוס כתובות נאצה בארצות הברית, וכמו כן חלה עלייה והחמרה בתופעת חילול אתרי זיכרון ואנדרטאות לזכר קורבנות השואה, בעיקר במדינות מזרח אירופה. בנוסף הדו"ח ציין לחומרה את פעילותן של מפלגות ימין קיצוני דוגמת מפלגת היוביק בהונגריה "המסיתות באופן גלוי לאנטישמיות".

לפני שבוע: נחתים הצטלמו עם סמל ה-SS
לפני שלושה שבועות: צעיר אמריקאי "שונא יהודים" חשוד בניסיון רצח רב
דו"ח: "האביב הערבי" עורר גל אנטישמיות בעולם
לפני חודש: סטודנטים בריטים שיחקו קלפים "לחיי הפיהרר"
בו בזמן פורסם דו"ח חדש הטוען דווקא כי גילויי האנטישמיות בבריטניה נדירים

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully