וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורות או חוסר רגישות? נחתים הצטלמו עם סמל ה-SS

תמונה בה הצטלמו נחתים באפגניסטן כשברקע מתנוסס סמל ה-SS חשף תופעה של שימוש שעושים הצלפים של החיל בסמל זה. כעת בודקים בחיל האם היו הצלפים בכלל מודעים למשמעותו

מה לנחתים האמריקאים באפגניסטן ולסמל ה-SS, פלוגות המגן האכזריות של המשטר הנאצי? העניין נמצא כעת בבדיקה בעקבות תצלום שנחשף ובו קבוצת נחתים מצולמת כשברקע מתנוסס דגל הנושא את הסמל הידוע לשמצה ב-2010, כך דווח אמש (חמישי) באתר הסוקר את הנעשה בחיל. כמו כן הופיע הלוגו בתמונה נוספת שצולמה בשנת 2004 על גבי רובה צלפים של נחת בקליפורניה.

דובר חיל הנחתים, סרן גרגורי וולף, אמר כי החיל הורה לנחתים להפסיק להשתמש בסמל ואמר כי הנושא נמצא בבדיקה. ככל הנראה מייצגות האותיות את המילים סייר וצלף (Scout-Sniper) – תפקיד ייחודי לחייל הנחתים, ולא Schutzstaffel, השם הגרמני המלא של הארגון הנאצי.

נחתים אמריקאים הצטלמו עם סמל SS באפגניסטן. AP
התמונה צולמה בחבל הלמנד באפגניסטן/AP

גורם בחיל אמר כי הנהגת החייל לא היתה מודעת לשימוש בסמל עד סוף השנה שעברה. "אנחנו מאמינים שהחיילים לא היו מודעים למשמעותו ההיסטורית של הסמל", אמר הבכיר. "ברגע שהורו להם להוריד את הסמל הם העבירו את המסר לכלל הצלפים בחיל, כולל אלה המשרתים באפגניסטן". בתגובה קרא ארגון ותיקי המלחמה היהודיים של ארצות הברית להגביר את החינוך לנושא בחיל. "לא מדובר רק בגזענות ואנטישמיות, אנחנו האמריקאים נלחמנו ונהרגנו כדי לעצור את הנאצים וזו בושה לכל חבר בצבא ארצותהברית להשתמש בסמל של גרמניה הנאצית", אמר אלן פאלק, נשיא הארגון.

עם זאת נראה כי אין זו הפעם הראשונה בה מתייחס החיל לשימוש בסמל על ידי חייליו. במצגת שהופיעה באתר החיל נאמר לחיילים כי חל איסור לעשות שימוש בסמל בקעקועים. המצגת אף מסבירה לחיילים כי מדובר בסמל בו עשו הנאצים שימוש וכי כיום משמש הסמל קבוצות ניאו נאציות הדוגלות באנטישמיות ועליונות הגזע הלבן.

עוד בנושא:

בריטניה: סטודנטים שיחקו קלפים "לחיי הפיהרר"
תלמידות בתאילנד התחפשו להיטלר ולבשו מדי אס.אס
ספר חדש: אנטישמיות, גזענות ונאציזם בכפר הדרדסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully