וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה משלהן: אקדמיה לכדורגל נשים הוקמה בלבנון

ניר יהב

15.2.2012 / 13:57

המדינות הערביות במזרח התיכון ידועות, בדרך כלל, בעמדתן הנוקשה כלפי נשים, ואוסרות עליהן לבצע פעולות שונות. בלבנון, לעומת זאת, מגלים התקדמות ופתחו אקדמיה לכדורגל נשים

בזמן שערב הסעודית אוסרת על נשים לנהוג במכונית וללכת ברחובות ללא ליווי גבר, לבנון ממשיכה להוכיח כמה היא מתקדמת ביחס ליתר המדינות במזרח התיכון.

באחרונה הוקמה בעיר ביירות אקדמיה ללימוד כדורגל לנשים - הראשונה בעולם הערבי. האקדמיה מתחילה לצבור פופולריות אט-אט, ועד כה רשומות 40 נשים באקדמיה, אשר מחולקות לארבע קבוצות גיל: מתחת לגיל 9, בין 9 ל-13, בין 13 ל-18 וקבוצה אחרונה לבחורות מגיל 18 ומעלה.

האקדמיה הוקמה לפני כארבעה חודשים על ידי שחקן הכדורגל לשעבר ואליד ערקג'י ושחקנית נבחרת לבנון לשעבר נאדיה עסאף. ערקג'י הוא גם אחד המאמנים באקדמיה בנוסף לשני גברים נוספים: המאמן לשעבר של קבוצת "נג'מה" מביירות יחיא שיהאב, ושחקן נבחרת לבנון לשעבר סאמי עבד אל-רדא. הבחורות הלומדות באקדמיה מתאמנות שלוש פעמים בשבוע, כשכל שיעור אורך שעתיים.

"שתיים מגיעות עם כיסוי ראש"

"המטרה מאחורי הקמת האקדמיה היא לקדם את הכדורגל בלבנון, בעיקר בקרב נשים", הסביר ערקג'י. הוא סיפר כי מבין הבחורות המתאמנות באקדמיה יש גם שתיים המגיעות עם כיסוי ראש, והוסיף כי כל הבחורות המתאמנות מעוניינות להשתפר מבחינה מקצועית ולרכוש כלים נוספים כדי להיות שחקניות טובות יותר. לדבריו, הקבוצה של הנשים הבוגרות צפויה להשתתף בתחרויות ובטורנירים רבים.

לאקדמיה אין כרגע מגרש קבוע והמתאמנות נאלצות לנדוד ממגרש למגרש. יחד עם זאת, באחרונה הן מתאמנות רוב הזמן במגרש הכדורגל של מועדון "אל-אנסאר" בביירות. דמי הרישום, למתעניינות, משתנים מקבוצת גיל לאחרת, והם נעים בין 40 ל-150 דולר.

עוד בנושא:
בדואיות שיצביעו בפריימריס בעבודה יסירו הרעלה
"חוק הבורקה" בתוקף בצרפת: נעצרו נשים עם רעלה
טרור שיק: בן לאדן חשף מגזין לאישה האיסלמית

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully