וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואיות שיצביעו בפריימריס בעבודה יסירו הרעלה

פנחס וולף

6.9.2011 / 22:28

על מנת לאפשר את זיהוי המצביעים בבחירות המקדימות במפלגת העבודה יחשפו הנשים הבדואיות שיגיעו להצביע את פניהן. "גם בקהיר כשבאים להצביע מזדהים. הן שמחו על כך", אמרו במטה הרצוג

נשות המגזר הבדואי שיצביעו בשבוע הבא (שני) בפריימריס במפלגת העבודה שוכנעו להסיר את הרעלה שהן עוטות על פניהן, זאת על מנת לאפשר את זיהויין עם הגעתן להצביע. "אני לא יכול לאשר הצבעה ללא זיהוי. כל אדם שבא להצביע חייב להיות מזוהה בפרצופו ולוודא שאכן זה הוא", אמר היום יו"ר ועדת הבחירות של המפלגה, רענן כהן, והוסיף כי "בעבר כבר היו תופעות בבני ברק שאנשים נכנסו לפעמים עם אותה תעודת זהות, ולפעמים אפילו עם תעודת זהות של אנשים מתים. הבחירות אצלנו יהיו מסודרות ושקופות, עם זיהוי נדרש, כדי למנוע בעיות".

עוד באותו נושא:
יחימוביץ': "החודש האחרון - תחילת עידן חדש"
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים
בשעה טובה: נסגרה רשימת המתפקדים למפלגת העבודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשים בדואיות יסירו הרעלה על מנת לזהותן בהגיען להצביע בבחירות המקדימות במפלגת העבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במטה הבחירות של המועמד יצחק (בוז'י) הרצוג אמרו היום בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "שכנענו מצביעות מהמגזר הבדואי להסיר את הרעלה, אם יידרשו, כדי להזדהות ולהצביע. גם בקהיר כשבאים להצביע מזדהים. הן לא התמרמרו, להיפך: הן שמחו על כך".

מטה הבחירות של הרצוג עוסק בימים אלה בעבודת מטה נוספת, והיום ערכו במטה תרגיל היערכות ליום הבחירות, על מנת לוודא שכל בעלי התפקידים יודעים מה עבודתם. התכנון ליום הבחירות עצמו הוא להפעיל במטה מוקדי טלפונים ומסרונים שידרבנו את פעיליו של הרצוג, שעוד לא הצביעו לבוא ולהצביע. ליד המוקד הטלפוני יהיה גם דסק משפטי שיבדוק כל בעיה משפטית שעשויה לצוץ ביום הבחירות, כמו היעלמות פתקי הצבעה מהקלפיות.

הכנות אחרונות לקראת הפריימריס

במקביל, מתכוננים מצביעי מפלגת העבודה לפריימריס שייערכו בשבוע הבא. 66,310 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע ביום שני, 12 בספטמבר, באחת מ- 171 הקלפיות ברחבי הארץ שיהיו פתוחות בין השעות 10:00 ל- 22:00. מדי שעתיים יפורסמו נתוני ההצבעה, כאשר מהשעה 17:00, יפורסמו הנתונים אחת לשעה. עם סגירת הקלפיות ייפתח בבית המפלגה בבית ברל אולם מרכזי בו ירוכזו כל נתוני ההצבעה. עם הזרמת כל התוצאות, מזכ"ל המפלגה חיליק בר, ויו"ר ועדת הבחירות, רענן כהן, יכריזו על המנצח או על העולים לסיבוב שני.

במפלגת העבודה ניסו לחסוך כסף ולפתוח קלפיות במקומות מעוטי חברים רק בשעה מאוחרת. כל מטות המועמדים הסכימו, מלבד המטה של הרצוג. "יש מספיק מהומה ארגונית סביב הבחירות ואין צורך להוסיף עוד נתון מבלבל, שעלול לגרום לרבים להגיע לקלפיות סגורות", אמרו במטה הרצוג, והוסיפו כי "מעבר לכך, דמוקרטיה עולה כסף, ופתיחת קלפיות קטנות בשעות מאוחרות יותר תפגע בהליך הדמוקרטי. בוז'י הוא המועמד היחיד שלא היה מועמד בעבר והוא לא בלון ניסוי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully