וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בקהילה היהודית בצרפת נימקו מדוע התעלמו ממשפחת זיתוני, קצין סורי חוסל, אירן מצהירה על "הישג גרעיני קרוב", קצה חוט בתאונת הפגע וברח ועדכוני שביתה. אלה כותרות השבת

קרוביה של לי זיתוני נקלעו לסיטואציה מביכה בצרפת, כאשר ראש הקהילה היהודית במדינה, רישאר פרסקייה, לא התיר להם להיכנס לארוחת ערב מסורתית של ארגון הגג של המוסדות היהודיים, הקרי"פ (crif). בראיון לוואלה! חדשות אמר פרסקייה כי "כמה ימים לפני הארוחה קיבלתי שיחה למשרד שלי מערוץ טלוויזיה צרפתי שמבקש את האישור שלי לצלם בתוך ארוחת הערב את משפחת זיתוני. אמרתי להם שאני לא יודע על בואם, ושהם אפילו לא פנו אלי".

פרסקייה הזהיר כי "ההתנהגות שלהם יכולה להוביל לאנטישמיות בצרפת". בנוסף אמר כי צרפת היא מדינה שבה החוק אומר שאזרח צרפתי לא יוסגר. וגם אם החוק ישונה, הוא לא יופעל רטרואקטיבית", והדגיש כי "אם היה קיים ולו הסיכוי הקטן ביותר להסגרתם, הייתי מנסה את זה, אבל, כאמור, לא קיים שום סיכוי כזה. דיברתי עם כולם, וכולם אמרו לי שאין שום אפשרות כזאת".

ההרג בסוריה נמשך

בסוריה, מקורות רשמיים בארצות הברית אומרים כי הפלג העירקי של ארגון הטרור אל-קאעדה הוא שביצע את שני פיגועי התופת בדמשק, בחודש ינואר ובחודש דצמבר האחרון, וככל הנראה עומד גם מאחורי הפיגוע שהיה אתמול (שישי) בעיר חלב. המקורות שוחחו עם כתבים בלשכה הראשית של תאגיד העיתונות האמריקני מקלאצ'י, והדיווח מפיהם נחשב מהימן. בנוסף, חמושים ירו היום למוות בגנרל בכיר בצבא הסורי, עיסא אל-חולי, ו-15 בני אדם נוספים נהרגו במהלך בפרעות במדינה, כשרובן התרחשו בעיר חומס.

אירן לקראת הודעה על התקדמות בגרעין

עוד בעולם הערבי, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (שבת) כי בקרוב יודיע על "הישגים חשובים מאד" בתחום הגרעיני, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. בנאום ששודר לרגל יום השנה למהפכה האיסלמית באירן אמר אחמדינג'ד כי "בימים הקרובים העולם יהיה עד להכרזת אירן על הישגים רציניים וחשובים מאד בתחום הגרעין".

"האירנים תמיד ישחקו תפקיד מכריע במהלך ההיסטוריה ומוכוונים לשנות את ההיסטוריה של העולם", הוסיף אחמדינג'ד. "האומה האירנית תמיד הוכיחה שתגן על האידיאלים של המהפכה האיסלמית בכל צומת רגיש". אחמדינג'ד הוסיף כי אירן מחויבת למחוק את אויביה ו"להמשיך במאמצים לשמר את עצמאות המדינה".

התקדמות בחקירת תאונת הפגע וברח

בחזרה למתרחש בישראל, המשטרה קיבלה פרט מידע שיוכל לעזור לפתור את תעלומת תאונת פגע הברח שאירעה לפנות בוקר בשישי, בה נהרגה מאנש יאזוצ'ו. בוחני התאונה של מחוז צפון הפועלים לאיתור החשודים ציינו כי הלילה (שבת) הגיעה למשטרה צעירה ומסרה, כי בשישי לפנות בוקר נסעה סמוך לתאונה בכביש 66 וייתכן ופגעה בדבר מה. בכך הצעירה קשרה את עצמה לאירוע. כמו כן מהחקירה עולה כי לפחות ארבעה כלי רכב פגעו במנוחה. צוות החקירה פונה לנהגים שנסעו בסמוך למקום האירוע בשני הכיוונים וקורא להם לגשת לתחנת המשטרה על מנת להגיע לעוד כלי רכב נוספים, שככל הנראה פגעו במנוחה. בנוסף ציינו החוקרים כי הם פונים אל הנהגים שהיו מעורבים באירוע, כדי שיסגירו עצמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השביתה נמשכת - בינתיים

באשר לשביתה הכללית במשק, צוותי המשא ומתן ייפגשו רק הערב, אך טרם הפגישה ידוע כי אם תיכנס השביתה ליומה הרביעי – ישבתו הנהגים השכירים של אגד ודן, מה שצפוי לגרום לשיבושים בתחבורה הציבורית. עם זאת, הרכבת תשוב לעבוד מחר כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully