וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת רגיעה: סודן ודרום סודן אשרו הסכם ביטחון

11.2.2012 / 9:27

שתי המדינות נמצאות במתיחות גוברת מאז ההכרזה על דרום סודן. על רקע מחלוקת על תשלום ייצוא הנפט מהדרום, הסכימו השתיים לכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של כל אחת

סודן ודרום סודן חתמו אמש (שישי) על הסכם ביטחוני המורה על אי-תוקפנות, במטרה להביא ליציבות האזור. המתווך הראשי במגעים בין שתי המדינות, נשיא דרום אפריקה לשעבר, תאבו מבקי, אמר כי שתי המדינות הסכימו לכבד את ריבונותן ההדדית. המתח בין שתי המדינות גובר לאור המחלוקת על רווחי הנפט הדרום סודני, והוא עלול להיגרר למלחמה בין שתי המדינות.

בתשובה לשאלה האם ההסכם ינטרל את איום המלחמה אמר מבקי כי "הסכם זה עוסק בנושאים הללו". ההסכם הביטחוני קבע כי שתי המדינות "יכבדו את ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של שכנתה, אי התערבות בעניינים פנימיים, דחייה של השימוש בכוח וקיום הדדי בשלום". מלבד נפט, סודן ודרום סודן צריכות למצוא פתרון לאזור הגבול אביי השנוי במחלוקת.

לפני שבוע אמר נשיא סודן, עומאר אל באשיר, כי המתחים בין מדינתו לבין המדינה הצעירה, דרום סודן, עלולים להוביל למלחמה. בראיון טלוויזיוני שנערך עמו אמר באשיר כי הוא מעוניין בשלום, אך ציין כי "אנו נלך למלחמה אם נהיה חייבים".

מאז הכרזת עצמאותה של דרום סודן ביולי האחרון היחסים בין שתי המדינות לא היו יציבים ותקיפות הדדיות נערכו לאורך הגבול. דרום סודן נאלצת לייצא את הנפט הגולמי שלה דרך סודן, שכן אין לה גישה לים. שתי המדינות נכשלו בהשגת הסכמה על דמי המעבר שדרום סודן צריכה לשלם על צינור הנפט שלה.

עוד באותו נושא:
בדצמבר: חוסל מנהיג המורדים המרכזי בחבל דרפור
דרום סודן הסכימה לקלוט 10,000 פליטים בחזרה
דו"ח הטרור העולמי: דרום סודן - הישר למקום 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully