וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: חוסל מנהיג המורדים המרכזי בחבל דרפור

ממשלת סודן הודיעה כי במהלך חילופי אש עם המורדים ממחתרת "תנועת הצדק והשוויון", הצליח הצבא להרוג את העומד בראשה, חליל איברהים. לטענת הצבא, איברהים ניסה להימלט לדרום סודן

נשיא סודן, עומר אל-באשיר, הפך זה מכבר למבוקש בינלאומי עקב הפשעים שמבצעת המדינה בחבל דרפור שבמערבה - אך הממשלה ממשיכה כל העת במלחמתה נגד המורדים בחבל, והבוקר (ראשון) דיווחה כי הצליחה להרוג את חליל איברהים, מנהיג ארגון המורדים הבולט ביותר בחבל, "תנועת הצדק והשוויון" (JEM). איברהים שב למדינה בספטמבר לאחר תקופה בה הסתתר בלוב.

"הכוחות המזוינים נקלעו לעימות מזוין ישיר עם כוחות המורדים של חליל איברהים, והצליחו לחסל את איברהים עצמו", מסר דובר של צבא סודן. מותו של איברהים מהווה ככל הנראה מכה קשה לארגון, אם כי קשה להעריך את מאזן הכוחות בחבל בימים אלו, בשל הגישה המוגבלת ביותר שיש לתקשורת העולמית לאזור.

דובר הצבא טען כי איברהים ומנהיגי מורדים נוספים מדרפור ניסו להימלט משטח המדינה לדרום סודן, שהפכה השנה למדינה עצמאית לאחר שהתפצלה מסודן, במסגרת הסכם שלום שסיים את מלחמת האזרחים באזור זה. בארגון המורדים אישרו כי לוחמיו ניהלו קרב עם כוחות הממשלה במדינת צפון קורדופן הסמוכה לגבול בין צפון סודן לדרומה, אך לא ציינו דבר לגבי ההרוג. לטענתם, כוחותיהם עושים את דרכם לעבר הבירה חרטום.

חליל איברהים, מנהיג ארגון המורדים המרכזי בחבל דרפור, סודן, במסיבת עיתונאים בקטאר, 29 במרץ 2010. רויטרס
איברהים במהלך השיחות בקטאר ב-2010 על הסכם הפסקת האש. בהמשך פרש הארגון מההסכם/רויטרס

המרידה בחבל דרפור, המאוכלס ברובו בשחורים, פרצה ב-2003, ללא קשר למלחמת האזרחים ארוכת השנים בדרום המדינה. תושבי החבל טוענים כי השלטון המרכזי הערבי בחרטום מזניח את תושבי החבל ומפקיר אותם לידי כנפויות ה"ג'נג'וויד" של שודדים ערבים המתנכלים להם. לפי ההערכות באו"ם, מאז נהרגו בלחימה ובמעשי טבח או גוועו ברעב כ-450,000 מתושבי החבל. הרשויות הסודניות, לעומת זאת, מעמידות את מניין המתים על 10,000 בלבד.

בתחילת 2010 חתם ארגון JEM הסכם הפסקת אש עם הממשלה המרכזית בסודן, אך בהמשך נסוג ממנו, ונמנע מחתימה על הסכם שלום שחתמה בתחילת השנה עם הממשלה קואליציה שאיחדה פלגי מורדים אחרים בחבל. בחודש שעבר, אף הודיעו ראשי JEM כי יצרו ברית עם ארגוני מורדים נוספים בחבל, ואף עם מורדים בחבלי מריבה נוספים, בגבול הדרום, הנלחמים גם הם נגד חרטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully