וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום סודן הסכימה לקלוט 10,000 פליטים בחזרה

פנחס וולף

21.12.2011 / 0:15

על פי גורמים המקורבים לנשיא המדינה הצעירה, דרום סודן אף הסכימה לקלוט פליטים ממדינות אפריקאיות אחרות, כמו אריתראה, בתמורה לסיוע חקלאי, טכנולוגי וביטחוני מישראל

מדינת דרום סודן מוכנה לקלוט בשטחה 10,000 מסתננים שחדרו לישראל - כך אמרו גורמים המקורבים לנשיא דרום סודן, סאלבה קיר, בשיחה עם יו"ר אגודת הידידות ישראל-דרום סודן, ח"כ דני דנון (ליכוד). דרום סודן מבקשת מצידה לקבל בתמורה סיוע חקלאי, טכנולוגי וביטחוני מישראל. דנון הצליח ליצור קשרים בדרום סודן, לאחר שהיה האישיות הרשמית הראשונה מטעם ישראל שביקרה במדינה החדשה, חודש לאחר הקמתה. נשיא דרום סודן נמצא בימים אלו בביקור רשמי בארץ, במסגרתו פגש היום (שלישי) גורמים מדיניים רבים, כמו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן.

בשיחה עם וואלה! חדשות, חשף דנון כי במסגרת מכסת הפליטים שדרום סודן מוכנה לקלוט, ניתן יהיה להעביר אליהם פליטים גם ממדינות אחרות, כמו אריתראה. הוא הזכיר כי מאז ייסודה של דרום סודן, יוצאים מדי חודש מישראל בין 100 ל-400 מסתננים דרום סודנים חזרה למדינתם, תמורת 500 דולר לנפש מישראל. המוכנות של המדינה האפריקאית עשויה לסייע לצמצום מספר המסתננים לישראל, שמספרם נאמד בכ-50 אלף, חלק גדול מהם אריתראים.

"אני חושב שזה הישג אדיר", אמר דנון, והעלה רעיון מרחיק לכת לא פחות: לבנות את מתקן הכליאה המתוכנן לקום בישראל – באפריקה. על פי יוזמתו, ישראל תעניק פיצוי כספי למדינה בה יקום המתקן, בכדי לסייע להכשרה מקצועית של המסתננים. לדבריו, "בניית מתקן כזה באפריקה היא דבר זול יותר, ומעבר לכך זה יעביר מסר למסתננים שבכל מקרה הם לא יצליחו לשהות בישראל. ראש הממשלה אהב את הרעיון, אבל לא נעשתה עבודת מטה מבחינת הביצוע".

דנון הוסיף כי הצלחת התכנית היא אינטרס משותף לשתי המדינות, "אני חושב שצריך לחזק את האומה החדשה, שהיא מיעוט נוצרי בתוך רוב מוסלמי, ולחזק את שיתוף הפעולה בעניין המסתננים, כך ששני הצדדים ירוויחו – הם מבחינה כלכלית, וישראל בכך שהיא תצמצמם את המסתננים בשטחה".

המאבק במסתננים - כותרות אחרונות:
ישראל נאבקת במסתננים - נשיא דרום סודן הגיע לשמוע
למרות המחלוקת: החוק למניעת מסתננים לאישור הכנסת
הממשלה אישרה המאבק במסתננים; נתניהו: אצא לאפריקה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully