וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נאבקת במסתננים - נשיא דרום סודן הגיע לשמוע

טל שלו

19.12.2011 / 7:44

כשבוע לאחר אישורה של התכנית למאבק במסתננים, הגיע אמש נשיא דרום סודן סלבה קיר לביקור רשמי. בין היתר, הוא ידון עם ראש הממשלה בתכנית להחזרה מרצון של מסתננים מארצו

חצי שנה לאחר שהוכרזה עצמאות מדינתו, הגיע אמש (שני) נשיא דרום סודן, סלבה קיר, לביקור רשמי ראשון בישראל. קיר, שהגיע לארץ בטיסה פרטית מניו-יורק, יפתח את ביקורו בסיור במוזיאון "יד ושם", ולאחר מכן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, ושר החוץ אביגדור ליברמן. עם שר הביטחון אהוד ברק נפגש קיר כבר בסוף השבוע, במהלך ביקורו של השר בוושינגטון. על רקע תוכניתו של ראש הממשלה למאבק במסתננים הלא-חוקיים, צפוי קיר לדון עם הבכירים הישראלים בהצעות ובתוכניות שונות להחזרה מרצון של מסתננים מסודן – ממנה מגיעים כ-30% מהנכנסים לישראל. בין היתר, ידון נשיא דרום סודן בתכניות הכשרה מקצועית למסתננים, שישראל יכולה להעביר לפני גירושם מרצון.

נשיא דרום סודן סלבה קיר ונשיא סודן עומאר אל בשיר בטקס עצמאות של דרום סודן, יולי 2011. רויטרס
נשיא דרום סודן סלבה קיר ונשיא סודן עומאר אל בשיר בטקס עצמאות של דרום סודן, יולי 2011/רויטרס

ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שהכירה וכוננה יחסים דיפלומטיים עם המדינה החדשה, מיד לאחר הכרזת העצמאות שלה ביולי השנה. זמן קצר לאחר ההכרזה שוחח ראש הממשלה עם קיר, והציע לו סיוע בתחומים רבים. בהמשך אף נפגשו השניים, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בספטמבר האחרון. מעט קודם לכן נערך ביקור ישראלי ראשון במדינה, של יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית של שתי המדינות, ח"כ דני דנון (ליכוד), שאף הזמין את קיר לבצע בישראל, ודן עמו גם אז במציאת פתרון משותף לבעיית ההסתננויות.

מדינה ענייה ועייפה ממלחמות

עד להכרזה המיוחלת, היה חבל דרום סודן לאחד האזורים האלימים ביותר בעולם. כ-2.5 מיליון בני אדם ומיליוני פליטים ברחו מבתיהם כתוצאה מעשרות שנות מלחמה עקובה מדם, ואלפים מהם הגיעו לישראל. כיום חיים במדינה כשמונה מיליון בני אדם, אך כלכלתה עדיין נחשבת לאחת הנחשלות בעולם, זאת למרות העושר הטבעי במחצבים ובמשאבים טבעיים. גורמים במדינה הביעו בשנה האחרונה את רצונם לפתח קשרים כלכליים עם מדינות אזור, ובתוך כך גם עם ישראל.

כאמור, ביקורו של קיר בישראל נערך ימים ספורים אחרי אישורה של תכניתו של נתניהו למאבק בתופעת המסתננים – תכנית שצפויה לעלות למשלם המסים 630 מיליון שקלים, ושתביא לקיצוץ רוחבי של 2% בתקציבי משרדי הממשלה. התכנית תבקש להיאבק ב-52,487 המסתננים הבלתי חוקיים הנמצאים כיום בישראל, רובם מסודן ומאריתריאה, ולשם כך תואץ השלמת בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, יורחבו מתקני המעצר והשהייה של המסתננים, ותוגבר האכיפה על בתי העסק הישראלים המעסיקים שוהים בלתי חוקיים. כמו כן, בוחנים בממשלה גם תכניות להחזרה מרצון של המסתננים לארצות מוצאם, אם על ידי הכשרות מקצועיות שונות ואם על ידי פיצוי כספי.

ראש הממשלה עצמו צפוי לצאת בפברואר הקרוב לביקור באפריקה – בקניה, אוגנדה ואתיופיה. "אני מתכוון לנסוע לאפריקה בהמשך ולקדם סידורי החזרה למסתננים שיגורשו", אמר נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר.

המאבק במסתננים - כותרות אחרונות
למרות המחלוקת: החוק למניעת מסתננים לאישור הכנסת
הממשלה אישרה המאבק במסתננים; נתניהו: אצא לאפריקה
נתניהו דורש: קיצוץ 2% בתקציב כדי לטפל במסתננים


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון: 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully