וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה המאבק במסתננים; נתניהו: אצא לאפריקה

טל שלו

11.12.2011 / 14:20

שרי הממשלה אישרו פה אחד את תוכנית ראש הממשלה לטיפול בבעיית המסתננים הבלתי-חוקיים. נתניהו גילה כי בכוונתו לצאת לאפריקה כדי לקדם את סידורי החזרה למסתננים שיגורשו

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה, עריכה: יאיר דניאל)

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) פה אחד את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול במסתנני עבודה בלתי-חוקיים. כל משרדי הממשלה ישתתפו במימון התוכנית שעלותה 630 מיליון שקל (שמגיעים מקיצוץ רוחבי של 2% מכל משרדי הממשלה). הדגש המרכזי בתוכנית החדשה הוא על הגדלת האכיפה והגדלת הקנסות על מעסיקי מסתנני עבודה בלתי-חוקיים.

על פי הצעת החוק שתובא לאישור הכנסת ניתן יהיה לקנוס תאגידים שמעסיקים מסתנני עבודה בלתי-חוקיים בסכומים של 75,000 שקלים ובמקרים מסוימים אף להביא לסגירת העסק. בנוסף ישונה החוק כך שיתאפשר להאריך את מעצר מסתנני העבודה הבלתי חוקיים מ-60 יום ל-3 שנים. לאחר אישור התוכנית בממשלה אמר נתניהו כי "אם צריך נסגור עסקים כדי שהמפעל שנקרא מדינת ישראל לא ייסגר. אני מודה לשרי הממשלה על ההתגייסות התקציבית של משרדיהם כדי לטפל בהקדם בתופעת המסוכנת לכלכלה, לחברה ולביטחון אזרחי ישראל".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי "זו מכת מדינה בכל תחום - כלכלה, חברה, תשתיות, רווחה וביטחון פנים. אנו שומעים את הזעקות שעולות מערי ישראל. אוכלוסיות שלמות מתחילות לנוע לכיוון ישראל. אם לא נפעל לעצור את השיטפון פשוט נישטף". בהמשך דבריו הדגיש נתניהו כי במסגרת התוכנית הוא ייצא בהמשך לאפריקה על מנת לטפל בסוגיה. לדבריו, "בהחלטות שנקבל היום נשלים קטע של הגדר - הקטע הקשה ביותר מבחינה טופוגרפית והכוונה היא לגמור את כל הגדר עד סוף השנה. המרכיב השני הוא הקמת מתקני השהייה והמעצר, כדי לאפשר לקלוט את אותם פליטים שייפלטו ממקומות העבודה שלהם, כתוצאה מהעצמת האכיפה. המרכיב השלישי – שלא יאושר היום בממשלה – אני מתכוון לנסוע לאפריקה בהמשך ולקדם סידורי החזרה למסתננים שיגורשו".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי בירך את נתניהו על הבאת התוכנית. לדברי השר ישי, "סוף סוף התקבלה הדעה שלי אחרי שנתיים. אמרו שאני חשוך, גזען, אדם שלא מגלה רגישות. היום כבר כל עם ישראל מבין שצדקתי. אפעל בכל כוחי עד שאחרון המסתננים יחזור לביתו. אני רוצה לשמור פה על הרוב היהודי. אני מרחם על עם ישראל וילדי ישראל. אם זה יימשך, זה איום קיומי על מדינת ישראל".

גם שר החינוך גדעון סער התייחס לנושא. "יש לנקוט בפעולות תקיפות כדי לבלום את ההצפה של המסתננים מאפריקה", אמר השר סער, "ההסתננות היא של מהגרי עבודה שהכמות הפוטנציאלית שלהם היא בלתי מוגבלת".

בישיבת הממשלה הוצגו גם נתונים על מספר המסתננים שמגיעים לישראל. בישראל יש 52,487 מסתנני עבודה בלתי חוקיים, כשקצב ההסתננות הנוכחי עומד על 30,000 מסתנני עבודה בלתי חוקיים בשנה. בהמשך ניתנה סקירה על הקנסות המוטלים כיום ועומדים על 5,000 שקלים להעסקת מסתנן עבודה בלתי חוקי. "בלי התכנית לטיפול במסתנני העבודה הבלתי חוקיים, נגיע ל-100 אלף מסתננים בשנה", אמר נתניהו.

עוד בנושא:

ישראל נלחמת בתופעת המסתננים? אכזריות ואיוולת
השר ישי: "אפעל בכל כוחי שלא יהיו כאן מסתננים"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון: 11:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully