וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "אפעל בכל כוחי שלא יהיו כאן מסתננים"

שר הפנים הבהיר מה מדיניות משרדו בכל הנוגע לפליטים המסתנים לישראל - אפס סובלנות. ישי האשים את המסתננים בשימוש בילדיהם כ"מגן אנושי". אמש פרסם נתניהו תכנית "לטפל בבעיה"

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה בשיעור של 2% בכדי "לטפל בבעיית המסתננים", והבוקר (חמישי) שר הפנים אלי ישי מעניק רוח גבית חזקה לתכנית של ראש הממשלה. בראיון בגלי צה"ל הבהיר ישי כי הוא יפעל בכל כוחו "עד שאחרון המסתננים יחזור לארצו". לדברי ישי, מרבית מי שמכונים פליטים, המגיעים לרוב ממדינות אפריקה דוגמת אריתריאה, סודן וחוף השנהב, הם למעשה מהגרי עבודה, "שרוצים לגור בארץ הזאת כי באפריקה לא טוב".

ישי התייחס גם לגירוש ילדי הפליטים, שהסעיר את המדינה בשנה שעברה ואמר כי הוריהם הופכים אותם ל"מגן אנושי" מפני גירוש. השר סיפר בראיון על ביקור שערך במתקן "סהרונים" בדרום, שם מוחזקים רבים מהמסתננים, וציין שראה נשים הרות רבות. "תהליך ההריונות פה הולך וגדל", אמר השר.

בנוסף, התייחס שר הפנים לקבלת מעמד פליט על ידי מדינת ישראל וטען כי כל פליט, שמוכח כי הוא אכן זכאי למעמד זה, "מקבל הכרה במדינת ישראל". הוא העריך כי ישנה הסכמה רחבה בציבור הישראלי במאבק נגד הסתננות מהגבול הדרומי, "אני מדבר מגרונם של רוב אזרחי עם ישראל", אמר.

אמש, כאמור, פורסמה תכנית ראש הממשלה לבלימת זרם המסתננים לישראל בעלות של 630 מיליון שקלים, זאת לבד ממיליארד השקלים וחצי שמשקיעה המדינה בבניית הגדר הגבול עם מצרים. התכנית מורכבת מכמה שלבים מקבילים, בהם האצת גדר הביטחון, הקמת מתקני מעצר למסתננים, הגברת האכיפה נגד מעסיקים של שוהים בלתי חוקיים ושילוב תכנית לגירוש המסתננים בחו"ל.

נתניהו אמר כי "ישראל היא מדינה קטנה. איננו יכולים להרשות לעצמנו שיטפון של מסתנני עבודה בלתי חוקיים. זה איום על החברה, הכלכלה והביטחון שלנו. לכן, עלינו להאיץ את הטיפול בבעיה". 630 מיליון השקלים כוללים, בין היתר, 280 מיליון שקלים להשלמת הגדר, שבנייתה תסתיים במהלך 2012. 70 קילומטרים מהתכנית כבר הושלמו, ובימים אלה עמלים על השלמתם של 180 קילומטרים נוספים. כמו כן, מתקן "סהרונים" שבקציעות יורחב משמעותית, והוא יוכל להכיל 5,500 עצורים, להבדיל מ-2,000 כיום.

עוד בנושא:
נתניהו דורש: קיצוץ 2% בתקציב כדי לטפל במסתננים
תכנית נתניהו למלחמה במסתננים: גדר, קנסות וגירוש
חולדאי לנתניהו: תושבי ת"א מופקרים מול הפליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully