וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי גרוניס לנשיא בית המשפט העליון

גלעד גרוסמן

10.2.2012 / 12:04

השופט ייכנס לתפקידו בסוף החודש, עם פרישתה של הנשיאה המכהנת דורית ביניש. מינויו אושר ברוב של שבעה חברים מול נמנע אחד. השר גלעד ארדן: "בחירה ראויה"

הוועדה לבחירת שופטים אישרה הבוקר (שישי) רשמית את מינויו הצפוי של השופט אשר גרוניס לנשיא הבא של בית המשפט העליון. גרוניס יכנס לתפקיד בסוף החודש, עם פרישתה של הנשיאה דורית ביניש. גרוניס היה המועמד היחיד לתפקיד, לאור הנוהג המקובל בבית המשפט העליון לפיו רק השופט הוותיק ביותר יציג את מועמדותו. אמנם השופט אליעזר ריבלין הוא ותיק מגרוניס, אך כיון שהוא פורש עוד שלושה חודשים הוא הודיע עוד לפני מספר שנים כי לא יתמנה לתפקיד. גרוניס, חבר הוועדה, לא הצביע, ח"כ דוד רותם נמנע ושבעת האחרים הצביעו בעדו.

השר גלעד ארדן, חבר הוועדה בירך על בחירתו של גרוניס. "השופט גרוניס הוא שופט מצטיין, בחירתו כנשיא היא בחירה ראויה ומבורכת. אני בטוח שהנשיא גרוניס ימשיך במדיניות שמירה על זכויות הפרט ומניעת פגיעה באזרחים, בעיקר במיעוטים", אמר. ארדן הביע תקווה שבתקופתו של גרוניס בית המשפט יתערב פחות בהחלטות הכנסת, ואמר כי הוא "מאמין שגרוניס יוביל מדיניות ריסון עצמי של בית המשפט העליון מתוך הבנה שלא הכל שפיט וישנם נושאים בהם הציבור מכריע אחת לארבע שנים כשהוא בוחר בממשלה".

ח"כ אורי אריאל, גם הוא חבר הוועדה, אמר כי "מינויו של גרוניס לבית המשפט העליון הינו יום חשוב לשוחרי הצדק והדמוקרטיה. מדובר בשופט מצוין משכמו ומעלה שאני בטוח שיטביע את חותמו על מוסד העליון כולו ויפעל לחזק את אמון העם במערכת המשפט המעניקה צדק לכולם". אריאל הוסיף כי "כחבר הוועדה לבחירת שופטים אני שמח להיות מההרכב שמאשר את כהונתו. במהלך השנתיים האחרונות הוכחנו כי ניתן למנות שופטים מצויינים בישראל". ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו?ד דורון ברזילי, מסר בתגובה להחלטת הוועדה כי ?אני מברך מכל לבי את כבוד השופט אשר גרוניס לבחירתו לנשיא בית המשפט העליון. מדובר בבחירה ראויה ומקצועית מאין כמותה?.

גם בפורום המשפטי מברכים על מינויו של השופט גרוניס לנשיא. נחי אייל מנכ"ל הפורום אמר כי משימתו החשובה ביותר של הנשיא החדש היא להשיב את אמון הציבור בבית המשפט העליון. "על בית המשפט לזכור כי עליו לחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא להפוך לבמה למבקשים לחתור תחת קיומה של המדינה. לגרוניס יש הזדמנות פז להחזיר את בית המשפט לתלם ולעצור את הפיחות המדאיג במעמדו".

מינויו של גרוניס עורר מחלוקת רבה ואף הצריך תיקון לחוק בית המשפט העליון. התיקון ביטל את הסעיף שהכניס לחוק שר המפטים לשעבר, דניאל פרידמן, הקובע כי בטרם השופט הוותיק ביותר יתמנה לנשיא העליון, כמקובל, רק אם נותרו לו לפחות שלוש שנים לכהונה בטרם יפרוש מכס השיפוט. בכך נסללה הדרך למינויו של גרוניס במקום השופטת מרים נאור, שתתמנה לתפקיד רק ב-2015. החוק זכה לביקורת על כך שהוא פרסונלי, ונועד למעשה רק לסלול את דרכו של גרוניס.

עוד בנושא:

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק גרוניס
וינשטיין לבג"ץ: אין פגיעה חוקתית ב"חוק גרוניס"


בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully