וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חיילים לא יסעו חינם ברכבת גם בימי חמישי

9.2.2012 / 13:50

בעקבות הצלחת הפיילוט שנועד להקל על הנוסעים האזרחים בימי א' בבוקר, ביקשה הרכבת להסיע את חיילי צה"ל באוטובוסים גם במשך 3 שעות בימי ה' בצהריים

בזכות הצלחת הפיילוט בימי ראשון, מסתמן כי הפסקת נסיעות חינם של חיילים ברכבת ישראל תיושם גם במשך שלוש שעות בימי חמישי בזמן שאלו יוצאים לחופשת השבת – כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות.

במשרד הביטחון ובצה"ל שבעי רצון מהפרויקט שנולד בעקבות בקשת רכבת ישראל על רקע חשש לבעיות בטיחות ותלונות על אי נוחות הנגרמת לכלל הנוסעים בשל העומס הרב שיוצרים אלפי החיילים הצובאים על תחנות הרכבת. בעוד כחודש וחצי ייקבע האם בקשת הרכבת להחיל את הפיילוט גם בימי חמישי.

מנהל חטיבת התעבורה במשרד הביטחון, דובי בר זכאי, הסביר כי מעבר חיילי צה"ל לנסיעה באוטובוסים בימי ראשון בין השעות 6:00 ל-9:00 בבוקר חסך 20 מיליון שקלים בשנה מתקציב הביטחון. כאמור, סך תקציב מערך התובלה של צה"ל בתוך ישראל נאמד ב-1.1 מיליארד שקלים בשנה כש-50% אחוזים מהם – כ-620 מיליון שקלים, מועברים לתחבורה הציבורית הכוללת תשלומים עבור רכבות ואוטובוסים מחברות ההסעה השונות. בעקבות החלת הפרויקט החדש, הגדילה הרכבת את הנחה שהיא מעניקה לצה"ל מ-22% ל-34% עברו כל כרטיס לרכבת.

חיילים ברכבת ארלוזרוב, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
יהיה צפוף/נמרוד סונדרס

בר זכאי ציין כי "ביום ראשון הקרוב זו תהיה הפעם הרביעית שבה ישתמשו חיילי צה"ל באוטובוסים והכל עובר כמתוכנן וללא תקלות למעט שתי תקלות נקודתיות בראש העין ועכו שטופלו במהירות. בפועל מגיעים החיילים למוקדי ההסעות בבוקר, מקבלים שוקו ולחמנייה ונוסעים בנוחות באוטובוס ליעד. לא בעמידה ולא בישיבה על הצ'ימידן בשיא הבטיחות".

"צה"ל עשה בנושא בדיקה יסודית"

סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נווה מלווה את עבודת מטה הנערכת בנושא ובוחן מדי שבוע את הפיילוט. בעוד כחודש וחצי יתכנס פורום בכיר שיקבל החלטה האם להסכים לבקשת הרכבת ליישם את הפרויקט גם בימי חמישי. "צה"ל עשה בנושא בדיקה יסודית", הסביר בר זכאי, "אין איחורים, רמת הבטיחות והנוחות השתפרה, לפעמים הם מגיעים מוקדם יותר באמצעות האוטובוסים ולכן אין שום סיבה שזה לא יקרה בימי חמישי. מה שברור הוא שהכל יעשה תחת פיקוח ובקרה קבועה ובהתאם להחלטה שתתקבל בקרוב".

בנוסף לכך צה"ל נערך לקראת מספר שינויים נוספים שיחולו בתחום התחבורה וההובלה. בתחילת חודש מרץ, ישיקו משרד הביטחון וצה"ל, יחד עם חברות ההובלות וההסעות האזרחיות, את המערכת הממוחשבת "אם הדרך".

המערכת תכלול מעקב GPS אחר כל אוטובוס ומשאית אזרחית בשירות הצבא. הבקרה על אישורי הנסיעה המיושנים המכונים "ויזה" תעבור למכשיר דיגיטלי שיותקן על כל אוטובוס או טיולית, בשונה מהצורה הידנית בה מתבצע ההליך כיום. בר זכאי ציין כי מדובר במהלך מהפכני שייעשה במימון הצבא שיותקן על כל כלי תחבורה מהחברות שיספקו את השירות, אך בסופו של דבר יוביל לחיסכון גדול. "הקצין המשלח יעביר את החוגר במחשב של הטיולית או האוטובוס בתחילת הנסיעה ובסופה כדי לשחרר את הנהג. כך תפעל בקרה אמתית על הנסיעה. בנוסף לכך יעקבו בצה"ל אחר הנסיעות של כלל האוטובוסים והמשאיות באמצעות מערכת בקרה ממוחשבת שתשלב בי הנסיעות באותם אזורים ברחבי הארץ".

דובר צה"ל מסר כי הוא מכחיש את הפרסומים לפיהם נבחנת אפשרות לשנות את הסדרי נסיעות החיילים, לרבות בימי חמישי. "צר לנו כי גורמים אינטרסנטים יוצרים מיצג שווה בעיני הציבור ומטעים את משרתי צה"ל ומשפחותיהם", נמסר.

גם במשרד הביטחון דחו את דבריו של בן זכאי, ואמרו כי הנושא כלל לא עלה על הפרק. "משרד הביטחון דוחה בתוקף את הפרסום ממנו ניתן ללמוד כאילו נבחנת הפסקת נסיעת החיילים ברכבת גם בימי חמישי. נושא זה אינו על הפרק כלל ואנו עדיין בוחנים את ההשלכות מהתוכנית לשיפור הסעת החיילים בימי א' מתוך כוונה לייעל ולשפר את השירות ואת איכות הנסיעה לחיילי צה"ל".

עוד באותו נושא:
ההסדר החדש ביום א': חיילים שילמו על הנסיעה ברכבת
בצה"ל לא מתרגשים: רק 200 חיילים שילמו על רכבת
בזכות העוגות: "חיילים בעד הסדר הנסיעה בימי א'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully