וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: כתב אישום יוגש נגד אביהם של התאומים

8.2.2012 / 15:20

בית המשפט הורה לשחרר את האב למעצר בית בן שבוע, ונענה לבקשת המשטרה. "עוצמת הראיות נגד האב חזקה יותר ממה שהיה קודם", אמר נציג המשטרה בדיון. טרם ברור במה יואשם האב

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

כתב אישום יוגש נגד אביהם של התאומים החשוד בטלטולם ובהריגתו של אחד מהם - כך העריך בצהריים (רביעי) גורם המעורב בחקירת הפרשה בשיחה עם וואלה! חדשות. בית משפט השלום בתל אביב הורה בצהריים לשחרר את האב למעצר בית בן שבוע, ובכל נענה לבקשת המשטרה. יחד עם זאת, המשטרה אמרה בדיון כי "עוצמת הראיות נגד האב חזקה יותר ממה שהיה קודם". הגורם הסביר כי בקשת המשטרה לשחררו הגיעה בשל סיום פעולות החקירה המצריכות את החזקתו במעצר.

"כעת אנחנו ממתינים ל'פלומבה' (החותמת הסופית - מ.ש) בדמות התוצאות הסופיות של דו"ח הנתיחה שלאחר המוות שבוצעה בתינוק. כידוע תוצאות הביניים מספיקות להארכת מעצר החשוד, אך לא להגשת כתב אישום", אמר הגורם. הוא ציין שחקירת האב לא הייתה קלה עבור החוקרים: "בכינו ביחד איתו בחדר החקירות. הרגע הקשה ביותר היה כאשר בישרנו להורים על מותו של בנם. זה היה רגע קשה גם עבורנו". עם זאת, מפרקליטות המדינה נמסר כי "התיק עדיין נמצא בעיצומה של חקירה וטרם התקבלה החלטה לגבי מי מהחשודים".

הורי התאומים שטולטלו בבית המשפט, ינואר 2012. דרור עינב
חוקרי המשטרה אמרו בדיון ביום ראשון כי אותה ראיה קושרת לכאורה את האב למעשים המיוחסים להורים. האב לא שוחרר כלל מאז נעצר לפני כשבועיים. האב בשבוע שעבר בבית המשפט/דרור עינב

ביום ראשון האחרון טענה המשטרה שיש לה "ראיה חדשה" נגדו שהיא בבחינת "אקדח מעשן". חוקרי המשטרה אמרו בדיון כי אותה ראיה קושרת לכאורה את האב למעשים המיוחסים להורים. הגורם ציין כי בניגוד לפרסומים, לא מדובר בראיה שהושגה באמצעות האזנות סתר.

מנגד, פרקליטם של בני הזוג, עורך הדין ציון אמיר, טען בדיון ביום ראשון כי החקירה מיצתה את עצמה וביקש לשחררם למעצר בית. חוקר המשטרה השיב לו כי המשטרה סבורה שיש להאריך את המעצר שכן ההורים חשודים כי תיאמו גרסאות עוד בבית החולים. היום כאמור, ביקשה המשטרה לשחררו.

ביום שני האחרון, לאחר שכבר שוחררה למעצר בית ושוב נעצרה ביום שבת, הוחלט כי האם תשוחרר בשנית למעצר בית בן חמישה ימים. כמו כן, נאסר עליה ליצור קשר עם מעורבים נוספים בפרשה, ביניהם אמה. האם נחקרה באינטנסיביות מאז יום שבת, וגם לפני כן כשהייתה במעצר בית נלקחה מדי יום לחקירה. בין היתר ביצעו לה החוקרים בדיקת פוליגרף, בה נמצאה לא דוברת אמת בחלק מהשאלות שנגעו למעשיו של בעלה. למרות ששוחררה למעצר בית, תוכל המשטרה לשוב ולחקור אותה בהמשך. בצוות החקירה מקווים כי לבסוף תניב חקירת ההורים ונחקרים נוספים פרטים לגבי הנסיבות שגרמו למותו של התינוק ולפגיעה באחותו התאומה.

לפני יומיים הגיעו ההורים לבית העלמין ירקון לציון שבוע לקבורת בנם. ההורים הגיעו למקום בליווי שוטרים והורשו לדבר ביניהם. למקום הגיעו גם בני משפחה נוספים של השניים. לאחר כשעה קלה עזבו ההורים את המקום, אולם לאחר זמן מה חזר האב לבית העלמין. הוא התיישב ליד קבר בנו ומירר בבכי. לצדו התיישבה אחת החוקרות שהטיחה בו בצעקות: "הוא היה באחריותכם, באחריות שלך ושל אשתך", וקיוותה שדווקא שם יודה במעשים.

עוד באותו נושא:
המשטרה: בידינו "אקדח מעשן" נגד אב התאומים
פרשת התאומים: האם תשוחרר בשנית למעצר בית
החוקרת הטיחה באב מעל קבר בנו: "הוא היה באחריותך"
התאומים שאושפזו: ההורים והסבתא נעצרו בחשד להתעללות

(עדכון ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully