וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לא בטוח שנגיב לתקיפה ישראלית באירן"

מנהיג חיזבאללה התייחס בנאום טלוויזיוני להערכות לפיהן תפרוץ מלחמה אזורית במקרה של תקיפת מתקני הגרעין האירנים. בנוסף, הוא הודה לראשונה כי הארגון נתמך בידי טהרן

מנהיג חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, אמר אתמול (שלישי) בנאום טלוויזיוני לרגל יום הולדתו של הנביא מוחמד, כי במקרה של תקיפה ישראלית באירן מנהיגות הארגון תתכנס ותחליט כיצד לנהוג, אך בכל אופן - לא טהרן היא זו שתחליט. הדברים נאמרים על רקע הערכות שתקיפה באירן תגרום לפריצתה של מלחמה אזורית.

לא הייתה זו ההתטאות החריגה היחידה של מנהיג הארגון השיעי. "אנו מקבלים מאז 1982 גיבוי ותמיכה פוליטיים וחומריים מכל סוג מאירן. בעבר רמזנו באופן חלקי בלבד על העובדה הזו. נהגנו לדבר על תמיכה פוליטית וערכית בזמן ששתקנו בנוגע לגיבוי הצבאי על מנת שלא להביך את אירן. למרות זאת, היום החלטנו לדבר", אמר נאסראללה, ולמעשה הודה בפעם הראשונה שארגונו נתמך צבאית על ידי משטר האייתוללות.

"בזכות הגיבוי של אירן, אין לנו צורך בפרוטה משום מקום אחר בעולם", אמר, אך למרות תמיכה זו, הוא הבהיר כאמור שאינו מקבל פקודות ישירות מאירן, וכי אירן מעולם לא הכתיבה תנאים עבור תמיכתה. כמו כן, הוא הכחיש כי כוחות חיזבאללה סייעו לכוחות הביטחון של המשטר הסורי לדכא את המחאה נגד הנשיא בשאר אסד.

לקריאה נוספת
הערכה בישראל: תקיפה באירן לא תגרור התלקחות באזור
בכיר אירני: חיזבאללה הגן על בסיס שלנו בסוריה
דיווח: חיזבאללה שיגר קטיושות על מפגינים בדמשק
חיזבאללה במשבר עמוק: "אין כסף, סכסוכים בצמרת"
דיווח בנובמבר: חיזבאללה מגייס מילואים למלחמה עם ישראל

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully