וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: חיזבאללה הגן על בסיס שלנו בסוריה

ניר יהב

22.1.2012 / 15:00

בכיר במשמרות המהפכה טוען כי לוחמים מהארגון השיעי הוזעקו מלבנון לסייע ל"יועצים" שמוצבים בבסיס בדמשק, שהותקפו על ידי "טרוריסטים". הוא שלל מעורבות אחרת של טהרן בסוריה

"קבוצות טרוריסטים" תקפו בסיס צבאי בסוריה, השייך למשמרות המהפכה של אירן - כך אמר הבוקר (ראשון) גורם בכיר במשמרות המהפכה לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה". לדבריו, אנשי חיזבאללה "באו מלבנון כדי לסייע לאירנים להילחם בתוקפים". הבסיס שהותקף, לכאורה, שוכן סמוך לעיירה מדאיא, ליד העיר זבדאני שבמחוז ריף דמשק. לא דווח אם היו נפגעים באירוע ומה מידת הנזק שנגרמה למחנה.

הגורם, המוגדר כמקורב למפקד יחידת אל-קודס במשמרות המהפכה - קאסם סלימאני - אמר כי נציגו של סלימאני, שביקר באחרונה בסוריה כדי לתאם עם המשטר דרכים שאירן תוכל להגן עליו, הוא שיצר קשר עם חיזבאללה. "הארגון מיהר לשלוח כוחות מיוחדים לזבדאני, והם התערבו בהגנה על הבסיס הצבאי האירני המוצב במקום", אמר.

תומכי חיזבאללה צועדים בביירות, בירת לבנון. נובמבר 2011. AP
"אנחנו לא מאמנים את כוחותיו של אסד"/AP

לדברי הגורם האירני הבכיר, בבסיס הצבאי שהותקף לא מוצבים כוחות צבאיים, אלא יועצים שמעניקים סיוע פוליטי וביטחוני למשטר הסורי בלבד. "אנחנו לא מאמנים את כוחותיו של אסד", הבהיר, "אין בכך שום צורך - יש להם יכולת וניסיון להגן על המולדת שלהם, ותפקידנו מתבטא אך ורק בייעוץ פוליטי תוך תיאום עם רוסיה וסין, וכן בייעוץ ביטחוני". עוד אמר כי רוסיה הבטיחה לאירן שתשאיר נושאת מטוסים וספינות בסוריה "כדי להגן עליה".

"ישראל רוצה להקים ברית נגד השיעים"

"אנו מתואמים עם רוסיה וסין, כדי למנוע כל התערבות חיצונית", הוסיף הגורם. "המערב מבין היטב מתוך ניסיונו בעירק, כי התערבות צבאית בסוריה היא בלתי אפשרית, ואנחנו לא נאפשר אותה".

כמו כן, אותו גורם לא שלל אפשרות של התערבות צבאית ישראלית בסוריה.

לטענתו, יש "סימנים שמצביעים על כך שהאויב הציוני נערך להיכנס לסוריה דרך הבקעה המערבית בלבנון. ישראל רוצה להקים ברית חדשה באזור נגד השיעים, בעיקר בלבנון. אנו, מצדנו, לא מתכוונים לפעול צבאית, וגם לא חיזבאללה".

ארה"ב מאיימת על אסד: "נסגור את השגרירות בדמשק"
המורדים השתלטו על עיר סמוכה לדמשק - ונאלצו לסגת


לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully