וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון ניצחה בפריימריז במרצ: "נסתער על הרחובות"

פנחס וולף

8.2.2012 / 0:20

מי שחזרה לכנסת רק לאחרונה ניצחה את חברה לסיעה אילן גילאון ואת אורי אופיר, בתום מערכת בחירות מנומנמת למדי. כמעט 90% מתוך 950 צירי ועידת מרצ הגיעו לקלפיות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

ח"כ זהבה גלאון נבחרה לעמוד בראש מפלגת מרצ - כך הכריעו צירי ועידת המפלגה בפריימריז שהתקיימו אתמול (שלישי), ושהעניקו לה כ-60% מקולותיהם, בתום מערכת בחירות מנומנמת למדי. בפריימריז השתתפו 950 חברי ועידת מרצ, ושיעור ההצבעה היה כ-87% - בסך הכל, 835 קולות. יריבה של גלאון, ח"כ אילן גילאון, קיבל כ-39% מכלל קולות המצביעים, ואילו המועמד השלישי, אורי אופיר, קיבלו 23 קולות בלבד.

בנאום הניצחון שלה, אמר גלאון כי "הקרב כיום הוא בין יאיר לפיד לקדימה. זו ההזדמנות שלנו להיות מפלגת שמאל". ברמיזה למה שמסתמן כסיסמת הבחירות של יאיר לפיד - "איפה הכסף", אמרה גלאון: "הכסף הוא בהתנחלויות". גלאון אמרה לקהל: "נישן טוב בלילה, כי ממחר תהיה לנו הרבה עבודה. נסתער על הרחוב הישראלי ונחזיר את מרצ".

היא הודתה בדבריה לחיים אורון, יו"ר מרצ הקודם, ואמרה כי "זה כבוד גדול להיכנס לנעליך, לנעלי שולה אלוני ונעלי יוסי שריד". כמו כן, היא הודתה לשאר המתמודדים, ואמרה כי "מחר נצא לעבודה משותפת, ואני קוראת לכם להתייצב לצדי ולשלב ידיים בהשבת מרצ למקומה הטבעי בפוליטיקה הישראלית, ברוח אנרגטית, חצופה משהו. מרצ, מפלגת זכויות האדם והאזרח, חוזרת". היא הזהירה כי הממשלה בראשות נתניהו "מנהלת מתקפה רב-זרועית נגד עקרונות הבסיס של הדמוקרטיה", והבטיחה לגייס מצביעים רבים למפלגה בראשותה.

ח"כ גלאון תחליף בתפקיד את חבר הכנסת לשעבר חיים אורון (ג'ומס). היא תפסה את מקומו בכנסת בשנה שעברה עם הודעתו על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

זהבה גלאון מנצחת את אילן גילאון בבחירות לראשות מרצ, פברואר 2012. דרור עינב
היו"ר החדשה. גלאון/דרור עינב

ח"כ אילן גילאון הגיב על הפסדו באומרו כי "אני מודה לחברי הועידה שתמכו בי ומברך את זהבה על ניצחונה. מעכשיו כולנו מאוחדים סביב מטרה אחת – להפיל את ממשלת נתניהו". ח"כ ניצן הורוביץ בירך אף הוא את גלאון והודיע כי יפעל לצדה כדי לחזק את מרצ ולהוביל אותה להתחזקות משמעותית בבחירות הקרובות. "מרצ יוצאת לדרך חדשה", אמר. "לאחר בחירת מנהיגה לוחמת למרצ, כולנו ביחד נהפוך את המפלגה לכתובת הפוליטית למחאה החברתית, למאבק בכפייה הדתית ולחתירה לשלום וזכויות אדם".

כיאה למפלגה קטנה, ההצבעה נערכה בצורה צנועה: חמש עמדות הצבעה בלבד הוצבו בגני התערוכה בתל אביב, והקלפיות פעלו בשעות 22:00-16:00. במרצ הפיקו לקחים מהסיבוכים שאירעו בעבר בהצבעות דיגיטליות במפלגות הגדולות והחליטו על קיום הצבעה משולבת: לאחר שהבוחר סיים את הצבעתו, המחשב הוציא פתק הצבעה, שהועבר לקלפי גיבוי, במקרה של תקלה טכנית.

זהבה גלאון מנצחת את אילן גילאון בבחירות לראשות מרצ, פברואר 2012. דרור עינב
המנצחת והמפסיד - גלאון עם ח"כ אילן גילאון/דרור עינב

"אישה ראויה, פרלמנטרית מצוינת"

התגובות מהמערכת הפוליטית לא איחרו לבוא: יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה גלאון באומרה כי "זהבה היא אישה ראויה, פרלמנטרית מצוינת הנאבקת על דרכה. פיה וליבה שווים, עמדותיה מחודדות, ואני מאחלת לה בהצלחה באתגרים החשובים העומדים בפניה".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב אף הוא על בחירתה של ח"כ זהבה גלאון לראשות מרצ, באומרו כי "בחירת גלאון מלמדת על מגמה של הקצנה בקרב אנשי השמאל. גלאון היא חברת כנסת שמאלנית קיצונית שחולמת על חלוקת ירושלים. עם זאת, היתרון הוא שבראשות גלאון יש סיכוי סביר שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה".

אתמול, לאחר הפוגה של עשרה ימים בלבד, הוצבה שוב אבטחה סביב גלאון בשל איומים על חייה. שני אלמונים לבושי שחור באו למטה הבחירות שלה, חיפשו אחריה, שאלו מתי היא צריכה להגיע ובחנו את הכניסות למבנה. בקרב הנוכחים במקום התעורר חשש שמדובר בהיערכות לקראת ניסיון לפגוע בה.

הפריימריז במרצ - כותרות נוספות
גלאון: "ליצור בידול בין מרצ למפלגות אחרות"
שוב הוצבה אבטחה על ח"כ גלאון מחשש לפגיעה בה
לפני חודשיים: גילאון נגד גלאון - "לא למפלגת בוטיק"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully