וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילאון נגד גלאון לראשות מרצ: "לא למפלגת בוטיק"

פנחס וולף

8.12.2011 / 16:39

אילן גילאון הודיע שיתמודד נגד חברתו למליאת הכנסת בבחירות הפנימיות לראשות המפלגה. "אני מרגיש מחוזק ממאות האלפים שהשתתפו במחאה החברתית", אמר, "צריך לבחור במי שיגדיל את המפלגה"

שלושה חברי כנסת, וכבר יש שני מועמדים בפריימריז: חבר הכנסת אילן גילאון הודיע היום (חמישי) כי יתמודד על ראשות מרצ, בבחירות שיתקיימו בוועידת המפלגה ב-7 בפברואר. הוא יתמודד בפריימריז מול חברתו לסיעה, זהבה גלאון, שחזרה לכנסת בחודש מרץ השנה, אחרי עזיבתו של יו"ר המפלגה, חיים אורון, שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. שאר המועמדים - בהם חבר הכנסת הנוסף בסיעת מרצ בכנסת, ניצן הורוביץ - יוכלו להגיש את מועמדותם לבחירות הפנימיות של המפלגה עד סוף החודש.

גילאון אמר כי הוא מעריך את כוחה של גלאון, אך הוסיף כי הבוחרים צריכים להצביע למי שיוכל להגדיל את כוחה של המפלגה בבחירות. לדבריו, המחאה החברתית בחודשי הקיץ מסבה לו ביטחון בכוחו, מכיוון שמי שהביעו אותה הם בוחרים פוטנציאליים שלו.

חברי הכנסת אילן גילאון וחיים אורון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לא רוצה מפלגת בוטיק. גילאון, מימין עם יו"ר המפלגה לשעבר, חיים אורון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

באופן מסוים, ההתמודדות בין השניים דומה למערכה על ראשות מפלגת העבודה בחודש ספטמבר, בה ניצחה המועמדת הסוציאליסטית, שלי יחימוביץ'. למרות שבמקרה של מרצ אין הבדלים עקרוניים במצע שמציגים גילאון וגלאון - נכון לעכשיו - האחרונה נחשבת כמובילה את הקו המדיני במפלגה, ואילו גילאון מייצג את הנושא החברתיים.

"המחאה ביטאה צורך בשמאל ציוני סוציאליסטי"

לדברי גילאון, מדובר ב"התמודדות בין ראויים". הוא העריך שהפריימריז יציגו את "אחת ההתמודדויות המהוגנות שבמערכת הפוליטית", ואמר כי המבחן העיקרי יהיה בשאלה מי יכול להגדיל את מרצ - ומי יכול לפנות לציבורים וקהלים רחבים יותר". "אני חש מחוזק ממחאת הקיץ האחרונה, שביטאה צורך בשמאל ציוני-סוציאליסטי", אמר, זו אג'נדה שאני מייצג.

"מרצ צריכה להיהפך לכתובת פוליטית עבור מאות אלפי הישראלים שיצאו לרחובות בקיץ", ציין גילאון. "תפקידה של מרצ היום הוא לזנוח את תפיסת 'מפלגת הבוטיק', ולהפוך לתנועה רחבה, הדוגלות בחלוקה מחודשת של העושר הלאומי, בחלוקת הארץ לשני העמים היושבים בה ובהפרדת הדת מהמדינה".

עוד בנושא
חיים אורון פורש ממרצ - ומודיע שלא ישתתף בפריימריז
בזמנו, המפלגה הקטנה חיזרה גם אחרי עמרם מצנע

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully