וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האחריות על הנעשה בסוריה תהיה על רוסיה וסין"

4.2.2012 / 15:45

שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, הפנה אצבע מאשימה אל 2 המעצמות במידה וימשיכו בהתנגדותן להתערבות המערב בסוריה. שעות לפני התכנסות מועצת הביטחון: קלינטון נפגשה עם לברוב

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ניהלה היום (שבת) במינכן שיחות נמרצות עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בעניין התנגדותה של רוסיה להצעת ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם להתערבות המערב בנעשה בסוריה, על רקע המתקפה הצבאית בחומס, בה נהרגו מאות בני אדם.

לפי גורמים דיפלומטיים, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בעוד שעות אחדות, בניסיון להצביע על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שלטון בסוריה. ארצות הברית הודיעה אמש כי רוסיה מסכימה לפשרות בנוסח שיועלה להצבעה במועצה, לפיהן הנשיא הסורי, בשאר אסד, יעביר את מרבית סמכויותיו לסגנו פארוק א-שארע, אך לא יידרש להתפטר. לא ברור אם רוסיה תתשתף בהצבעה, תימנע או אף תטיל עליה וטו, כפי שעשתה בפעם הקודמת, אז הועלה בסופו של דבר גינוי רפה לנשיא אסד.

גורם אמריקאי מסר מוקדם יותר היום לסוכנות רויטרס, כי קלינטון ולברוב הסכימו על כך שיש לפעול בדחיפות נגד האלימות חסרת הרסן שמפנה אסד כלפי אזרחים במדינתו, כשקלינטון מדברת על הצורך בהסרת התנגדותן של רוסיה וסין להתערבות מועצת הביטחון בהפלת משטר אסד, כשעמיתה הרוסי מציין כי הדרישות שמציבה מועצת הביטחון מכוחות המורדים הינן מעטות מדי.

נשיא סוריה בשאר אסד עם סגנו, פארוק א-שרע, במהלך פסגת הליגה הערבית בריאד, 29 במרץ 2007. Amr Nabil, AP
רוסיה צפויה להסכים להעברת השלטון. אסד וסגנו, פארוק א-שארע/AP, Amr Nabil

לברוב צוטט באומרו כי ההחלטה שמועצת הביטחון תעניק גיבוי לליגה הערבית, בקריאה להורדת הנשיא אסד מהשלטון, הינה "לחלוטין לא מקובלת" והוסיף כי ישנה עוד תקווה להסכמה בעניין סוריה באו"ם, אך זאת במידה וההחלטה תפעל למען שני הצדדים ומבלי שישתמע ממנה כי מועצת הביטחון בוחרת צד בעימות בסוריה.

בתוך כך, דיווחה היום רשת הטלוויזיה -אל-ערביה כי שר החוץ הרוסי יגיע ביום שלישי לדמשק וייפגש שם עם נשיא סוריה בשאר אסד. לשר החוץ יתלווה ראש המודיעין הרוסי.

"רוסיה וסין נושאות על עצמן אחריות כבדה"

שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס גם הוא להתנגדותן של רוסיה וסין להתערבות בסוריה, כשאמר היום כי המדינות שימנעו ממועצת הביטחון של האו"ם לעצור את מרחץ הדמים של הנשיא אסד, לוקחת על עצמן "אחריות כבדה בדפי ההיסטוריה". ז'ופה הוסיף כי "הקהילה הבינלאומית חייבת להכיר ולתמוך בזכותו של העם הסורי בחופש".

בתוניסיה, בה חגגו לאחרונה שנה למהפיכה במדינה, אמר הנשיא מונסף מרזוקי כי "הפיתרון היחיד לאלימות בסוריה הוא נסיגתו של הנשיא אסד מהשלטון, לטובת מעבר לדמוקרטיה". במקביל, נמסר בהודעתו של הנשיא התוניסאי כי מדינתו החלה בהליך בו תחזיר את הצוות הדיפלומטי השוהה בסוריה מטעמה, לרבות השגריר, לנוכח משטרו הכוחני של אסד.

עוד בנושא
מספר הקרבנות עולה: 337 הרוגים בעיר חומס
סוריה: 34 נהרגו בהפגנה לציון 30 שנה לטבח בחמה
למה בעצם מתאמצת רוסיה לסכל כל מהלך בינלאומי נגד סוריה או אירן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully