וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שיגרה "בהצלחה" לווין תצפית לחלל

זהו הלווין ה-3 מתוצרתה, שיקיף את כדור הארץ כל 90 דקות. במקביל, הביע סגן ראש הממשלה הבריטי ניק קלג חשש מתקיפה ישראלית: "דואג שמדינות מסוימות ייקחו עניינים לידיים"

אירן שיגרה הבוקר (שישי) לחלל לווין תצפית מתוצרתה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. מדובר בלווין השלישי מתוצרתה. "לווין 'נוויד' שוגר בהצלחה. הוא ייכנס למסלול בגובה שבין 250 ל270 קילומטרים", אמר ראש סוכנות החלל האירנית חמיד פאזלי. הלווין שוקל כ-50 קילוגרמים, והוא אמור לפעול כשנה וחצי.

הלילה התייחס סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג, להערכות לגבי תקיפה צבאית באירן ואמר כי הוא חושש שישראל תבצע מתקפת מנע במדינה, כך דיווח השבועון הבריטי The House Magazine. "כמובן שאני דואג שיהיה עימות צבאי ושמדינות מסוימות יבקשו אולי לקחת את העניינים לידיהן", אמר קלג והוסיף כי בריטניה ניסתה ליצור את התחושה לפיה "יש צעדים נוקשים שאנו יכולים לעשות, שאינם צבאיים, בכדי ללחוץ על אירן".

קלג העדיף שלא לתת הערכה לגבי האפשרות שבריטניה תיקח חלק בתגובה צבאית באירן. "אני חושב שבסיטואציה כזו לא מורידים אף אפשרות מהשולחן", אמר. "כשאתה במבוי סתום עם מדינה שנתפסת כמי שיש לה כוונה עוינת בנושאים אלה, כמובן שלא תשלול אפשרויות. אך הברנו שאנו נוהגים בריסון, על מנת לפתור זאת דרך שילוב של לחץ ומחויבות".

אמש דווח כי לאון פנטה, שר ההגנה האמריקאי מאמין כי ישראל תתקוף באירן בחודשי האביב - אפריל, מאי או יוני, בטרם אירן תיכנס למה שישראל מכנה "שלב החסינות" בו לא ניתן יהיה להפציץ את מתקני הגרעין שלה. הדברים נכתבו על ידי דיוויד איגנטיוס, פרשן בכיר ב"וושינגטון פוסט" המלווה את פנטה בביקור בבלגיה. בישראל חוששים כי בתקופה הקרובה אירן תעשיר מספיק אורניום ותסליק אותו במתקנים תת-קרקעיים אותם לא ניתן יהיה להשמיד ולכן, פנטה מעריך כי מתקפה ישראלית תיתכן בתקופה הקרובה.

"צפו מהצד ותנו לנו לעשות את זה"

איגנטיוס כותב בטורו כי הממשל האמריקאי הזהיר את ירושלים מפני מתקפה עצמאית שכן זו תוריד מהמסלול את מהלך הסנקציות ויתר הפעולות הננקטות נגד משטר האייתולות. אולם, הוא מוסיף, בוושינגטון עדיין לא גיבשו תגובה למתקפה ישראלית בעתיד. לדברי הפרשן, בבית הלבן מעדיפים לאמץ את האסטרטגיה לפיה ארצות הברית לא תתערב בעימות, אלא אם אירן תחליט לתקוף מטרות אמריקאיות - דבר שיגרור לדבריו תגובה אמריקאית חריפה.

לדברי איגנטיוס, בירושלים מעריכים שקיימת אפשרות לתקיפה נקודתית של מתקני הגרעין האירניים, ללא הידרדרות לעימות רחב יותר. לטענתו, בישראל מתכננים לתקוף מהאוויר את מתקני העשרת האורניום בנתאנז ובמקומות אחרים, אולם מתקפה אווירית נגד המתקן התת-קרקעי בקום תיתקל בקשיים.

"אתם תצפו מהצד ותתנו לנו לעשות את זה", אמר לכאורה גורם ישראלי רשמי לאמריקאים. איגנטיוס הוסיף כי בישראל מעריכים שתקיפה באירן תוביל ל"מלחמת-בזק" - תסריט לפיו במשך חמישה ימים לערך תתקוף ישראל את מתקני הגרעין באירן. המתקפה, לטענתו, תסתיים לאחר התערבות של האו"ם. לטענתו, בירושלים מעריכים כי מתקפה כזו תגרום נזק לתכנית הגרעין האירנית, אולם לא תשמיד אותה. לכן, יהיה צורך לתקוף באירן בשנית לאחר מספר שנים.

עוד בנושא
"פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב"
ברק: "אם אירן לא תעצור - נצטרך לשקול פעולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully