וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: ניתן לפגוע צבאית בכל מתקן גרעין באירן

השר לנושאים אסטרטגיים התריע שאירן מנסה טילים שמסוגלים להגיע עד לארה"ב, אך כי טען המיזם נפגע בפיצוץ בבסיס ליד טהרן אשתקד. ראש אמ"ן: אירן כלל לא החליטה אם לפתח פצצה

אתר רשמי

(צילום: CUST TV; עריכה: גדי וינסטוק)

השר לנושאים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה, משה יעלון, טוען כי אין מתקן באירן שלא ניתן לפגוע בו צבאית, אך מתריע כי טהרן מנסה לפתח טילים המסוגלים להגיע לטווח של 10,000 קילומטרים, שיוכלו לפגוע במדינות רבות במערב, בהן ארצות הברית. יעלון, שדיבר הבוקר (חמישי) בכנס הרצליה, אמר כי הפיצוץ ליד טהרן, בבסיס הטילים של משמרות המהפכה בחודש נובמבר של השנה שעברה, פגע במערכת שניסתה לפתח את הטיל.

מוקדם יותר בכנס הרצליה, אמר ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי אירן נמצאת במרחק של שנה עד שלוש שנים מפיתוח פצצה גרעינית שניתן להרכיבה על טילים, אך הבהיר כי טהרן טרם החליטה אם ברצונה להתחמש בנשק כזה. לדברי כוכבי, ההחלטה נתונה בידיו של המנהיג הרוחני של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, והוא טרם קיבל אותה.

"כשזה יגיע לפצצה מלוכלכת, האמריקנים יחשבו מה לעשות"

"צריך להיאבק בנחישות כדי לעצור פרויקט הגרעין של אירן", אמר יעלון, הרמטכ"ל לשעבר. "מניסיוני הצבאי, כל מתקן שמוגן על ידי בן אנוש, בן אנוש יודע לחדור אותו". יעלון אמר כי "הקריאה האירנית נגד ישראל היא קריאת תיגר על התרבות המערבית, וקשה למצוא סכסוך בסביבה שהאירנים לא מעורבים בו". לטענתו, מדינות דרום אמריקה "אינן קשורות למזרח התיכון ואירן מציבה בהן תשתית ליום פקודה".

בהתייחסו לאפשרות של תקיפה צבאית באירן, אמר יעלון כי "כשזה יגיע לפצצה מלוכלכת, האמריקנים יחשבו מה לעשות" (...) למשטר כל כך לא קונבנציונאלי, אסור שתהיה לו יכולת לא-קונבנציונאלית. זה יהיה כאוס". עם זאת, יעלון אמר כי הדרך לבלום את תכנית הגרעין של אירן היא באמצעות החרפה של העיצומים המוטלים עליה ובידוד מדיני, וכי תקיפה צבאית צריכה להיות האפשרות האחרונה בלבד. "כל עוד באירן לא יאמינו שהדבר אפשרי, הם ימשיכו", אמר.

עוד באותו נושא:
ראש אמ"ן: אירן טרם החליטה אם לפתח נשק גרעיני
"בצמרת הבטחונית מודאגים מהשלכות תקיפה באירן"
ארה"ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully