וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התאומים: מעצר האב הוארך ביומיים, האם למעצר בית

30.1.2012 / 16:05

בית המשפט החליט להותיר במעצר את אביו של התינוק שמת לאחר שעל פי החשד טולטל, ושיחרר את האם למעצר בית. השניים יורשו להשתתף בהלוויית בנם

ספק 500

(צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) ביומיים את מעצרו של האב החשוד כי טילטל את בנו התינוק, ואשר מותו נקבע אתמול, וכן את אחותו התינוקת. התינוקת שוחררה הבוקר מבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, אחרי שמצבה התייצב. האם, לעומת האב, שוחררה למעצר בית בן שבוע, אך נאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. שני ההורים יורשו להשתתף בהלוויית בנם.

בדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של האב בארבעה ימים, ולשחרר את האם למעצר בית מלא של שבועיים, בו יחול עליה איסור ליצור קשר עם בני משפחתה. התובעים המשטרתיים מאשימים את בני הזוג בהריגה, באי-סיפוק צרכי מחייה, בתקיפת קטין, בגרימת חבלה ובהתעללות בחסר ישע. במהלך הדיון אף אמר נציג המשטרה כי בידיהם ראייה ישירה שקושרת את החשודים לעניין. בתגובה, פנה אל ההורים עורך הדין ציון אמיר, המייצג אותם, ושאל אותם האם מישהו מהם הודה בפני השוטרים במעשים המיוחסים להם. שניהם הנידו בראשם לשלילה.

הורי התאומים שטולטלו בהארכת מעצר, ינואר 2012. דרור עינב
מעצר האב הוארך, האם למעצר בית. ההורים בדיון בהארכת מעצרם, היום/דרור עינב

בין היתר הובהר במהלך הדיון כי המשטרה ערכה עימות בין ההורים. סנגורם של החשודים טען במהלך הדיון כי המשטרה איימה על זוג ההורים שאם לא יודו הילדים יילקחו מהם. בתגובה, אמר בא כוח המשטרה כי הם מקבלים יחס טוב, וכי נאמר להם שייתכן שהרשויות לא יחזירו להם את הילדה, אם החשדות נגדם יתבררו כמוצדקים. לסיכום אמר בא כוח המשטרה כי "מדובר בתיק לא פשוט. הגענו למצב שבו אנחנו עושים איזון ראוי בין פעולות החקירה לבין הפגיעה בחופש. אנחנו מבקשים לעשות הפרדה בין שני החשודים. החקירה עדיין לא הסתיימה והפרקליטות מלווה אותה". במהלך הדיון נראו שני ההורים נסערים, ובכל פעם שהוזכר דבר מותו של התינוק, האם פרצה בבכי.

מחר צפויה נתיחתו של התינוק, שלא תתבצע על ידי הרופא המשפטי הראשי במכון לרפואה משפטית, פרופ' יהודה היס, לבקשת ההורים ובאישור בית המשפט.

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את שני ההורים, אמר הבוקר כי הוא ידרוש מבית המשפט לשחרר את שני ההורים לביתם, וכי הוא מעריך שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרם רק אם תוכיח כי יש בידה ראייה חזקה נגדם, כגון הודאה של אחד מהם בהתעללות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יכול להיות שגם אחרי הניתוח לא נדע מה סיבת המוות". האם והתאומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לגלי צה"ל, אמר עורך הדין אמיר כי גופת התינוק תועבר למכון לרפואה משפטית, שם תבוצע בה מחר נתיחה "בידי רופא שאינו פרופ' יהודה היס, ורופא מטעם ההורים יהיה נוכח ויערוך רישומים, כדי לבחון אם להשערות שהעלו הרופאים יש בסיס או שהן מופרכות". לדברי עורך הדין אמיר, "יכול להיות שגם אחרי הניתוח לא נדע מה סיבת המוות, אבל ההורים יודעים מה היה שם ומה קרה שם. הם לא צריכים את הבדיקה, כי הם לא תקפו את התינוקות". אתמול הוחלט כי פרופ' היס לא יערוך את הנתיחה שלאחר המוות בגופתו של התאום שמת, אחרי שבית המשפט נענה לבקשת ההורים, שטענו כי היס כבר נתן את חוות דעתו בנושא בדו"ח שפרסם בשבוע שעבר.

פרשת התאומים החבולים - עוד כותרות
המשטרה מבקשת לשחרר את האם ממעצר
פרופ' היס לא ינתח את התינוק ש"טולטל"
נקבע מותו של הבן; ההורים חשודים בהריגה?
מעצרם של שני ההורים הוארך; ”הם שבורים”

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully