וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: פרופ' היס לא ינתח את התינוק ש"טולטל"

30.1.2012 / 0:12

לבקשת ההורים, הרופא המשפטי הראשי באבו כביר, לא יהיה זה שינתח את אחד מהתינוקות שעל פי החשד טולטלו על ידם, ושמותו נקבע הבוקר. את הנתיחה יבצע רופא אחר במכון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

הפתולוג הראשי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, פרופ' יהודה היס, לא יבצע את הנתיחה שלאחר המוות בגופתו של התאום שמת, ככל הנראה לאחר שטולטל – כך קבע אמש (ראשון) בית משפט השלום בתל אביב. בכך נענה בית המשפט לבקשתם של הוריו של התינוק, שטענו כי היס כבר נתן את חוות דעתו בנושא בדו"ח שפרסם בשבוע שעבר. בית המשפט קבע עוד כי לבקשת ההורים, בנתיחה יהיו נוכחים פתולוגים מטעמם – ד"ר חן קוגל וד"ר מאיה פורמן מחברת "מד"ן רפואה משפטית", חברה המספקת שירותי חוות דעת בנושאי רפואה משפטית. הנתיחה תתקיים ככל הנראה היום.


הוריהם של התאומים, הגיעו לבית המשפט ונראו שבורים מצער. הם לוו בחברים ובבני משפחה שאף פרצו בבכי במהלך הדיון. מצבה של האחות התאומה מוסיף להיות טוב והיא עדיין מאושפזת בבית החולים לילדים ספרא בתל השומר.

הורי התאומים שטולטלו בבית המשפט, ינואר 2012. דרור עינב
לא היס ינתח את בנם. הורי התאומים בבית המשפט, היום/דרור עינב

"הילד שלנו הלך ואנחנו רוצים להבין לעומק במה מדובר ורוצים לבדוק מה גרם לזה. לכן הגשנו את הבקשה היום", הסביר דודם של התאומים, אחיו של אביהם, את בקשת המשפחה לקבל חוות דעת נוספת בנתיחה שלאחר המוות. "המשפחה כואבת את לכתו של הילד האהוב הזה", הוסיף והדגיש כי "אנחנו מאמינים בחפותם של ההורים ובטוחים שהם טיפלו בילדים באופן הכי טוב שיש".

נקבע מותו של התינוק, הוריו ביקרו אותו בפעם האחרונה

גורם המעורב בחקירה אמר כי השוטרים לא מצליחים לדבר עם ההורים, וכי הם אינם משתפים פעולה עם החוקרים, ונתונים במצב נפשי קשה. כמו כן, ציין הגורם כי בשלב זה לא ניתן לעשות להם בדיקת פוליגרף, לאור מצבם. היום, לאחר מותו של התינוק, הוחמר סעיף החשדות נגדם להריגה ולא התעללות וחבלה כפי שהיה עד עתה. החוקרים במחוז דן בפיקודו של ניצב משנה אלברט אוחיון התחייבו שלשום בפני בית המשפט כי אם לא תושג ראייה משמעותית עד היום בבוקר, ההורים ישוחררו לביתם בתנאים מגבילים. לכן מדובר ביום משמעותי בחקירה, והחוקרים עוסקים בהשגת ראייה תומכת דוגמת עדות חיצונים או הודאה של אחד מההורים.

זולת הראיות הפתולוגיות, המשטרה טרם הצליחה למצוא ראיות שיצביעו על מעורבותם של בני הזוג בהתעללות או אף לקבוע מי משניהם פגע, לכאורה, בתאומים. ההורים הביעו נכונות לעבור בדיקת פוליגרף, אולם עד עתה לא בוצעה בדיקה כזו. במשטרה טרם הסירו את החשד מעל הסבתא, אמה של האם, שטיפלה בתאומים וסייעה להורים - שהתגוררו בביתה בחודשים הראשונים לחיי ילדיהם. היא לא הגיעה לבית החולים לראות את הנכדים, מאחר שהמשטרה אסרה עליה להתקרב אליהם במסגרת תנאי השחרור שלה ממעצר בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully