וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יכריע אם פרופ' היס יבצע נתיחה לתאום שמת

29.1.2012 / 16:40

ההורים ביקשו שמנהל המכון לרפואה משפטית לא יבצע את הנתיחה שלאחר המוות של בנם, מכיוון, שלטענתם, היס כבר קבע שהתאומים טולטלו. בשל מצבם הנפשי - לא יעברו עדיין פוליגרף

הוריו של התינוק בן הארבעה חודשים החשודים שטלטלו אותו וגרמו לו לחבלות קשות שהביאו היום (ראשון) למותו, הגישו בקשה שנתיחת גופתו לא תתבצע על ידי פרופ' יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. לטענת ההורים, הנמצאים כעת במעצר, פרופ' היס אינו אובייקטיבי מכיוון שכבר קבע שהחבלות נגרמו לתינוק ולאחותו התאומה כתוצאה מכך שהוריהם טלטלו אותם. לצד זאת הגישו ההורים בקשה לבית המשפט שנציגי חברת מד"ן, המספקת שירותי חוות דעת בנושאי רפואה משפטית, והפתולוג ד"ר חן קוגל יהיו נוכחים בנתיחה.

"הילד שלנו הלך ואנחנו רוצים להבין לעומק במה מדובר ורוצים לבדוק מה גרם לזה. לכן הגשנו את הבקשה היום", הסביר דודם של התאומים, אחיו של אביהם, את בקשת המשפחה לקבל חוות דעת נוספת בנתיחה שלאחר המוות. "המשפחה כואבת את לכתו של הילד האהוב הזה", הוסיף והדגיש כי "אנחנו מאמינים בחפותם של ההורים ובטוחים שהם טיפלו בילדים באופן הכי טוב שיש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשלב זה לא ניתן לעשות להורים בדיקת פוליגרף לאור מצבם הנפשי הקשה. האם והתאומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המעורב בחקירה אמר היום כי אי איפשר לדבר עם ההורים וכי הם לא משתפים פעולה עם החוקרים ונתונים במצב נפשי קשה. כמו כן, ציין כי בשלב זה לא ניתן לעשות להם בדיקת פוליגרף לאור מצבם. היום, לאחר מותו של התינוק, הוחמר סעיף החשדות נגדם להריגה ולא התעללות וחבלה כפי שהיה עד עתה.

החוקרים במחוז דן בפיקודו של ניצב משנה אלברט אוחיון התחייבו שלשום בפני בית המשפט כי אם לא תושג ראייה משמעותית עד מחר בבוקר, ההורים ישוחררו לביתם בתנאים מגבילים. לכן מדובר ביום משמעותי בחקירה והחוקרים עוסקים בהשגת ראייה תומכת דוגמת עדות חיצונים או הודאה של אחד מההורים.

"אין למשטרה חשד מבוסס"

כאמור, בבית החולים ספרא בתל השומר נקבע הבוקר מותו של התינוק, והחוקרים נפגשו עם ההורים כדי לבשר להם על מותו. התינוק אושפז לפני כמה שבועות לצד אחותו התאומה, וביום חמישי קבעה ועדה רפואית כי הוא מת מוות מוחי. מצבה של אחותו מוגדר טוב. מבית החולים נמסר כי "מותו של התינוק נקבע כבר ביום חמישי שעבר וההורים, הובאו על מנת להיפרד ממנו. הבוקר נדם לבו. בתיאום עם משטרת ישראל, הגופה מועברת למכון לרפואה משפטית באבו כביר".

"לפי שעה, אפשר ללמוד שאין למשטרה חשד מבוסס נגד ההורים. הם חשודים, כי זאת הגדרה הפורמלית. אין ראיה לפגיעה של ההורים", אמר הבוקר עורך דינם של ההורים, ציון אמיר.

זולת הראיות הפתולוגיות, המשטרה טרם הצליחה למצוא ראיות שיצביעו על מעורבותם של בני הזוג בהתעללות או אף לקבוע מי משניהם פגע, לכאורה, בתאומים. ההורים הביעו נכונות לעבור בדיקת פוליגרף, אולם עד עתה לא בוצעה בדיקה כזו. במשטרה טרם הסירו את החשד מעל הסבתא, אמה של האם, שטיפלה בתאומים וסייעה להורים - שהתגוררו בביתה בחודשים הראשונים לחיי ילדיהם. היא לא הגיעה לבית החולים לראות את הנכדים, מאחר שהמשטרה אסרה עליה להתקרב אליהם במסגרת תנאי השחרור שלה ממעצר בתנאים מגבילים.

עוד באותו נושא:
נקבע מותו של התאום; ההורים חשודים בהריגה
פרשת התאומים: ועדה רפואית קבעה מוות מוחי לבן
המשטרה לא קבעה מי מההורים חשוד בטלטול התאומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully