וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התאומים: המשטרה מבקשת לשחרר את האם ממעצר

30.1.2012 / 11:06

הזוג החשוד שטלטל את ילדיו חוזר לבית המשפט. המשטרה מבקשת להאריך בארבעה ימים את מעצרו של האב ולשחרר את האם למעצר בית. שניהם חשודים בהריגה ובהתעללות בחסר-ישע

בית משפט השלום בתל אביב יכריע הבוקר (שני) בנוגע להמשך מעצרם של זוג ההורים, החשודים שהתעללו בילדיהם - שני תאומים בני ארבעה חודשים. מותו של הבן נקבע אתמול בבוקר, אחרי שמת מוות מוחי בסוף השבוע.

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של האב בארבעה ימים, ולשחרר את האם למעצר בית מלא של שבועיים, בו יחול עליה איסור ליצור קשר עם בני משפחתה. התובעים המשטרתיים מאשימים את בני הזוג בהריגה, באי-סיפוק צרכי מחייה, בתקיפת קטין, בגרימת חבלה ובהתעללות בחסר ישע.

המשטרה טרם הודיעה מהן הראיות שיש לה נגד האב או נגד האם, אך ברצונה להותיר את האב במעצר כדי להשלים את חקירתו.

עו"ד ציון אמיר, המייצג את שני ההורים, אמר הבוקר כי הוא ידרוש מבית המשפט לשחרר את שני ההורים לביתם, והוא מעריך שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרם רק אם תוכיח כי יש בידה ראייה חזקה נגדם, כגון הודאה של אחד מהם בהתעללות, שכמובן לא התקבלה. בריאיון לגל"צ, אמר עו"ד אמיר כי גופת התינוק תועבר למכון לרפואה משפטית, שם תבוצע בה היום נתיחה "בידי רופא שאינו פרופ' יהודה היס, ורופא מטעם ההורים יהיה נוכח ויערוך רישומים, כדי לבחון אם להשערות שהעלו הרופאים יש בסיס או שהן מופרכות". לדברי עו"ד אמיר, "יכול להיות שגם אחרי הניתוח לא נדע מה סיבת המוות, אבל ההורים יודעים מה היה שם ומה קרה שם. הם לא צריכים את הבדיקה, כי הם לא תקפו את התינוקות".

הורי התאומים שטולטלו בבית המשפט, ינואר 2012. דרור עינב
האב החשוד בהתעללות, בשבוע שעבר בבית המשפט בת"א/דרור עינב

אתמול הוחלט כי פרופ' היס לא יערוך את הנתיחה שלאחר המוות בגופתו של התאום שמת, אחרי שבית המשפט נענה לבקשת ההורים, שטענו כי היס כבר נתן את חוות דעתו בנושא בדו"ח שפרסם בשבוע שעבר. מצבה של אחותו של התאום, עדיין מוגדר יציב, והיא מאושפזת בבית החולים לילדים ספרא בתל השומר.

המשפחה: "מאמינים בחפותם של ההורים"

"הילד שלנו הלך, ואנחנו רוצים להבין לעומק במה מדובר, ורוצים לבדוק מה גרם לזה. לכן הגשנו את הבקשה", הסביר אתמול דודם של התאומים, אחיו של האב, את בקשת המשפחה לקבל חוות דעת נוספת בנתיחה שלאחר המוות. "המשפחה כואבת את לכתו של הילד האהוב הזה", אמר. "אנחנו מאמינים בחפותם של ההורים ובטוחים שהם טיפלו בילדים באופן הכי טוב שיש".

זולת הראיות הפתולוגיות, המשטרה טרם הצליחה למצוא ראיות שיצביעו על מעורבותם של בני הזוג בהתעללות או אף לקבוע מי משניהם פגע, לכאורה, בתאומים. כמו כן, מצבם הנפשי של שני ההורים לא אפשר עד כה עריכה של בדיקת פוליגרף למי מבני הזוג. במשטרה טרם הסירו את החשדות מעל הסבתא, אמה של האם, שטיפלה בתאומים וסייעה להורים - שהתגוררו בביתה בחודשים הראשונים לחיי ילדיהם. היא לא הגיעה לבית החולים לראות את הנכדים, מאחר שהמשטרה אסרה עליה להתקרב אליהם במסגרת תנאי השחרור שלה ממעצר בתנאים מגבילים.

פרשת התאומים החבולים - עוד כותרות
פרופ' היס לא ינתח את התינוק ש"טולטל"
נקבע מותו של הבן; ההורים חשודים בהריגה?
מעצרם של שני ההורים הוארך; ”הם שבורים”

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עידכון ראשון: 09:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully