וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר למשפחות הרוגי הכרמל: "נבדוק האחריות למעלה"

במהלך שיחה פרטית עם משפחות הרוגי אסון הכרמל, הציג מבקר המדינה את עמדותיו בנוגע לדו"ח הצפוי. "מי שלא יקיים את הוראות המבקר - יהיה צפוי לדין משמעתי", כך חשף ערוץ 2

"מי שלא יקיים את הוראות המבקר - הוא יהיה במצב קשה מאוד, גם מבחינה ציבורית וגם מבחינה אחרת" - כך אמר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בשיחה שקיים לפני כשבוע עם משפחות הרוגי אסון הכרמל, בה שטח בפניהם את עיקרי מסקנות הדו"ח הצפוי להתפרסם בחודש הבא. בשיחה, שנחשפה אמש (ראשון) בערוץ 2, התמקד לינדנשטראוס באחריותם של השרים הממונים כאחראים העליונים לאירוע. "קודם כל תמיד, הגורם הראשון זה השרים, מי שנמצא בראש הפירמידה. אחד הדברים החשובים שלנו, כמשרד המבקר, היא לבדוק את האחריות שם למעלה", אמר המבקר, בדברים התואמים את הדיווחים האחרונים על כך שהדו"ח יקרא להעביר מתפקידם את שר האוצר יובל שטייניץ ואת שר הפנים אלי ישי.

כמו כן, על רקע ביקורת השרים על הדו"ח הצפוי, אמר המבקר כי "מי שלא יקיים את הוראות המבקר - הוא יהיה במצב קשה מאוד, גם מבחינה ציבורית וגם מבחינה אחרת. אם הוא לא מבצע אותו, על פי החוק האיש צפוי לדין משמעתי. אני לא חושב שכדאי למנכ"ל או מפקד מחוז להגיע לדין משמעתי". לינדנשטראוס הוסיף כי "מי שלא יבצע, יצטרך טוב טוב לחשוב לפני".

"פשלות מהותיות בכל המישורים"

בפגישה נכח גם ממלא מקום מבקר המדינה, בועז ענר, שהציג למשפחות את ממצאי הדו"ח העיקריים. הוא ביקר את התנהלות המשטרה בעת האירוע הקטלני בו נקלע אוטובוס של שירות בתי הסוהר ללהבות, בדרכו לפינוי אסירים מכלא דמון. "מישהו היה צריך לראות את התמונה הכללית ולהבין שהציר הזה הוא ציר עם סיכונים משמעותיים". בנוסף ציין ענר שפינוי האסירים לא היה הכרחי כלל בשלב של השריפה בה יצא לדרכו האוטובוס. "הסכנה על הכלא פחתה, צריך היה להוציא את האסירים, אבל לא הייתה סכנת חיים". ענר העביר ביקרות גם על שירות בתי הסוהר, באומרו כי הארגון "עבד לבד, לא עם המשטרה".

ענר התייחס גם להזנחה המתמשכת בשירותי הכבאות. לדבריו, שנת 2010 הייתה אחת השנים היבשות ביותר בשנים האחרונות, והיא דרשה היערכות של שירותי הכבאות. "יש פשלות מהותיות בכל המישורים", אמר למשפחות. בתגובה לשאלה של אב שכול שנכח בפגישה, אמר ענר, "מי שמתסכל על הדו"ח, סביר שיגיע למסקנה שהם היו יכולים להינצל".

אתמול פורסם בעיתון הארץ כי המבקר יקרא להעביר מתפקידם את שר האוצר יובל שטייניץ ואת שר הפנים אלי ישי, בגין אחריותם המשותפת למצב מערך הכבאות ערב השריפה. לפי הדיווח, לינדנשטראוס לא יקרא לפטר את שני השרים הבכירים, אלא לשלול את תיקם, דבר שמותיר אפשרות להעבירם לתפקיד אחר בממשלה. בכירים נוספים שעלולים להיפגע מהדו"ח הם מפקד מחוז צפון במשטרה בעת האסון, ניצב שמעון קורן ונציב הכבאות וההצלה דאז, רב-טפסר שמעון רומח, לצד בכירים אחרים בשירותי הכיבוי, במשטרה וברשות הטבע והגנים.

עוד בנושא:
מקורבי ישי: "לא מקובל ששר שמתריע צריך להתפטר"
השריפה בכרמל: "המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ"
שנה לאסון הכרמל: איפה עומדת הרפורמה בכבאות?

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully