וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ישי: "לא מקובל ששר שמתריע צריך להתפטר"

טל שלו

29.1.2012 / 14:35

לאחר שדווח כי דו"ח המבקר על המחדלים שהובילו לשריפה בכרמל יטיל אחריות אישית על שר הפנים ישי ושר האוצר שטייניץ הגיבו מקורביהם בחריפות. "מדינה אינה יכולה להתנהל כך"

"המתווה שהמבקר מציג לפיו כל שר שמתריע על מחדל צריך להתפטר אינו מקובל", אמרו היום (ראשון) מקורבים לשר הפנים, אלי ישי, בתגובה לדיווחים לפיהם דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, על מחדלי השריפה בכרמל יטיל על ישי אחריות אישית ויקרא להעבירו מהתפקיד. מקורבי ישי הגיבו בחריפות להדלפות מלשכת המבקר ואמרו כי "ממשלה ומדינה אינן יכולות להתקיים בצורה כזאת" ותהו האם "מישהו יכול להעלות על הדעת שסגן שר הבריאות יתפטר בגלל שהוא מתריע על מצוקת המיטות בבתי החולים? מישהו יכול להעלות שהשר להגנת העורף יתפטר בגלל שאין ערכות מגן?".

עוד באותו נושא:
השריפה בכרמל: "המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ"
טיוטת הדו"ח על האסון בכרמל נשלחה: "שורת מחדלים"
שנה לאסון הכרמל: איפה עומדת הרפורמה בכבאות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתגובה לדו"ח הגיבו גורמים באוצר ומסרו כי "משרד האוצר העביר תקציב למשרד הפנים טרם העלאת סוגיית נחיצות הרפורמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווחים הדו"ח יטיל אחריות למחדלים גם על שר האוצר, יובל שטייניץ, ויקרא להדיחו מהתפקיד בשל ההתניה שהציבו במשרד האוצר בפני שירותי הכיבוי, לפיה העברת הכספים למערך תתבצע במסגרת שינוי מבני בלבד, שינוי לו התנגדו הכבאים במשך זמן רב. תגובת מקורביו של שטייניץ לא איחרה להגיע אף היא.

"משרד האוצר העביר תקציב למשרד הפנים טרם העלאת סוגיית נחיצות הרפורמה", אמרו גורמים באוצר, "ובשל המבנה הבירוקרטי לא הגיעו לכלל רכישת ציוד. יתרה מזאת גם המבקר עצמו דיבר בזכות הרפורמה". לדבריהם, "בכל מקרה בטוח שגם המבקר לא מתכוון לכך שהאוצר יחדל מתפקידו כרגולטור כלכלי ותפסק בקרה תקציבית". בסביבת ראש הממשלה התייחסו היום לפרסומים ואמרו כי הדו"ח הסופי עוד לא קרוב ולאחר שהתפרסם הסוגייה תילמד.

לינדנשטראוס לא יקרא לפטר השרים

בשריפה, שפרצה ב-2 בדצמבר 2010, נספו 44 בני אדם והלהבות כילו חלקים רבים מיערות הכרמל. כל ההרוגים – צוערי שירות בתי הסוהר (שב"ס), שלושה קציני משטרה וכיבוי ונער מתנדב, מצאו את מותם בתקרית בה אוטובוס של השב"ס נקלע ללהבות ליד קיבוץ בית אורן כאשר השוטרים מנסים לחלצם מהמקום.

עוד דווח לגבי המסקנות שיופיעו בדו"ח, כי לינדנשטראוס לא יקרא לפטר את שני השרים הבכירים, אלא לשלול את תיקם, דבר שמותיר אפשרות להעבירם לתפקיד אחר בממשלה. בכירים נוספים שעלולים להיפגע מהדו"ח הם מפקד מחוז צפון במשטרה בעת האסון, ניצב שמעון קורן ונציב הכבאות וההצלה דאז, רב-טפסר שמעון רומח, לצד בכירים אחרים בשירותי הכיבוי, במשטרה וברשות הטבע והגנים.

טיוטת הדו"ח צפויה להימסר בתוך שבוע לכל מי שעלול להיפגע ממנו, ומי שיקבלה אמור להגיב לטענות המופנות נגדו בשבוע לאחר מכן. הטענה העיקרית כלפי השר ישי היא שהוא אמנם הכיר במצב הקשה בו שרויים שירותי הכיבוי, אך "לא ראה בסכנה מוחשית לחיי אדם עילה מספקת לאיים בהתפטרות מהממשלה אם לא ייענו דרישותיו למימון שדרוגו של מערך הכיבוי". עוד נטען כי ישי לא העביר לטובת שיפור מצב מערך הכיבוי בין סעיף לסעיף בתקציבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully