וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב מבקש מבית המשפט העליון דיון נוסף בעניינו

גלעד גרוסמן

29.1.2012 / 13:45

יורם שפטל, פרקליטו החדש של הנשיא לשעבר, הגיש בקשה לדיון נוסף בהרשעה באונס. אין בה התייחסות לטענה שהושמעה בביהמ"ש העליון, לפיה קצב ניהל רומן עם א' ממשרד התיירות

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיש היום (ראשון) בקשה לקיים דיון נוסף בערעור על הרשעתו באונס. לטענת קצב, פסק הדין בערעור שהגיש מעלה כמה הלכות משפטיות חדשות, הסותרות הלכות קודמות בסוגיות שונות, בהן הגנה מן הצדק ועדות שיטה.

בבקשה, שהגיש קצב באמצעות עו"ד יורם שפטל, הוא מוחה על כך שלא ניתנה לו ארכה מספקת להגשת הבקשה. זאת, למרות שעו"ד שפטל שהה בלונדון בעת שקיבל על עצמו לייצג את קצב במקום עורכי דינו הקודמים, והיה עליו לבחון את תיק ההגנה של הנשיא לשעבר, הכולל למעלה מ-20 אלף עמודים.

אסיר מספר 1: משה קצב נכנס לכלא. שי מכלוף, דניאל בוק
קצב עם כניסתו לבית הכלא מעשיהו בסוף השנה שעברה/דניאל בוק, שי מכלוף

בבקשה שהגיש היום קצב, הוא ביקש להבהיר כי הוא מתייחס בבקשת הדיון הנוסף אך ורק לאישום הראשון באונס, ולא בעבירות האחרות בהן הורשע בבית המשפט המחוזי. עם זאת, הוא הבהיר כי אין בכך משום "אבק של הודאה" מצדו באשמה, אלא רק הכרה במגבלות ההליך המשפטי, שעל פיו הוא לא יכול לערער על העבירות האחרות. ההלכות החדשות מתייחסות רק לעבירת האונס, אולם עקרון ההגנה מן הצדק מתייחס לכל האישומים נגד קצב, מכיוון שלטענתו, הוא היה נתון ל"לינץ' תקשורתי חסר תקדים". בבקשה שהגיש קצב, הוא לא התייחס לטענה שהושמעה בערעור לבית המשפט, לפיה היה רומן בינו לבין לא' ממשרד התיירות, טענה שהוכחשה על ידי שני הצדדים.

לא אולץ ללבוש מדי אסיר בפגישה עם משפחתו

במסגרת "פשרה" שגיבש קצב מול שירות בתי הסוהר – שעוררה ביקורת נוקבת מצד אסירים וסוהרים – הנשיא לשעבר נפגש בבית הכלא עם אחיו בשבוע שעבר, לראשונה מאז החל לרצות את מאסרו ב-7 בדצמבר 2011. עד אז, קצב התעקש להשיב ריקם את פניהם של מכריו, מפני שלא הסכים לצאת אליהם במדי אסיר, תנאי שמציב שב"ס למפגשים בין אסירים לקרוביהם.

בשירות בתי הסוהר אישרו כי במסגרת ההסדר מול קצב - שמרצה שבע שנות מאסר בגין שני מעשי אונס ועבירות מין נוספות - הוא לבש בגדים אזרחיים מתחת למעיל שב"ס שהושאל לו, ולא נאלץ ללבוש סרבל כתום כיתר האסירים.

עוד בנושא
עו"ד פלדמן: קצב לא יבקש דיון נוסף בעליון
מאחורי סורג ובריח: קצב נכנס לכלא מעשיהו
קצב נפגש לראשונה עם משפחתו - במעיל שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully