וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבעה על חוק טל? לא במושב הכנסת הנוכחי"

פנחס וולף

29.1.2012 / 17:30

לאחר שנתניהו החליט לגלגל את האחריות בנוגע להארכת החוק השנוי במחלוקת לכנסת, ושלא הממשלה היא שתחליט, גורמים בקואליציה מעריכים כי הכנסת כלל לא תבצע מהלך משמעותי בנושא

על רקע המחאה הציבורית בנושא "חוק טל" ובעוד "מחנה הפראיירים" הפגין הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה, בכירים בקואליציה העריכו כי הכנסת לא תבצע מהלך משמעותי בנוגע לחוק לפני הכרעת הממשלה בעניין. זאת בניגוד לאמירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם הכנסת היא שתכריע בנוגע להארכת החוק במקום הממשלה.

"במושב החורף הנוכחי לא יקרה שום דבר משמעותי בנוגע לחוק טל", אמרו הבכירים בשיחה עם וואלה! חדשות. אך בכל מקרה, השבוע לא צפוי להיות דיון דרמטי בעניין. לנתניהו לא רק בעיה מול המתנגדים לחוק, מבחינת החרדים – אי הכרעה בממשלה, כמוה כהכרעה נגד החוק. גם בהנהלת הקואליציה וגם במליאת הכנסת צפוי להיות רוב נגד הארכת החוק בחמש שנים, אלא אם הממשלה תכריע אחרת.

עוד באותו נושא:
מילואמיניקים הקימו "מחנה פראיירים": "חוק טל - קומבינה"
כחלון: חלוקת הנטל לפי "חוק טל" היא אסון לכולנו
ביום חמישי: נתניהו מחשק את ברק? הממשלה לא תדון בחוק טל
נתניהו מזגזג: הממשלה צפויה להאריך הפטור לחרדים מצה"ל בשנה

מחאת המילואימניקים על חוק טל, ינואר 2012. מגד גוזני
לנתניהו לא רק בעיה מול המתנגדים לחוק, מבחינת החרדים – אי הכרעה בממשלה, כמוה כהכרעה נגד החוק. הפגנת "מחנה הפראיירים" מול משרד ראש הממשלה, הבוקר/מגד גוזני

במעין טריק פרוצדורלי, יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, פתח ביום שלישי שעבר את הדיון בחוק, זאת בשל העובדה שהכנסת חייבת להתחיל לדון בכך חצי שנה לפני פקיעת תוקף החוק – בתחילת אוגוסט. אבל כאמור היה זה דיון עקר וכרגע היועץ המשפטי לכנסת בודק האם בכלל המליאה תצטרך להצביע כבר בשלב זה על הדיון המתקיים בו.

זגזוג נתניהו והתגלגלות החוק בהמשך

השלב הבא הוא העברת החוק לוועדת הכנסת, שתחליט איזו ועדה תדון בחוק – כמובן שהדבר יהיה תלוי במה שהממשלה תרצה: אם הממשלה תבקש להאריך את החוק, יהיה כדאי לה להעביר את הנושא לדיון בוועדת העבודה והרווחה של חיים כץ מהליכוד. אופציה אחרת היא ועדת החוץ והביטחון בראשותו של ח"כ שאול מופז (קדימה), שלא מן הנמנע שינסה לעכב את ההליך. רק לאחר ההכרעה בוועדה הרלוונטית, הנושא יגיע לאישור סופי במליאת הכנסת – מה שכנראה יקרה במושב הקיץ, לאחר פגרת הפסח.

בשבועיים האחרונים נתניהו זגזג פעם אחר פעם בנושא החוק. ביום שני לפני שבועיים הוא הודיע בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה את הארכת חוק טל בחמש שנים. לא חלפו כמה שעות ושר הביטחון, אהוד ברק, הודיע בישיבת סיעת העצמאות שהוא יתמוך בהארכת החוק בשנה אחת בלבד. יומיים לאחר מכן הצטרפו למתנגדים גם המשנה לראש הממשלה משה יעלון ושרי ישראל ביתנו.

48 שעות בלבד נדרשו כדי שנתניהו יישר קו והוא הודיע שהחוק לא יוארך בחמש שנים וכי ידון עם השותפות הקואליציוניות על משך הארכתו. גם הבטחתו שהחוק יעלה ביום ראשון שעבר לא קוימה וחלף שבוע נוסף. ביום חמישי האחרון הוא הגדיל לעשות וניסה לברוח מאחריות, כאשר ביקש להעביר את ההכרעה לדיון בוועדות הכנסת. כעת, מסתבר כפי הנראה, כי למרות הכל, הממשלה היא זאת שתצטרך להכריע בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully