וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מחשק את ברק? הממשלה לא תדון בחוק טל

טל שלו

26.1.2012 / 11:44

רה"מ הודיע שמכיוון שהוא תומך בהארכת הפטור לחרדים מגיוס לצה"ל בשנה אחת במקום בחמש, אין טעם להעלות את החוק בממשלה אלא בכנסת. משרתי מילואים הקימו מאהל מחאה בתל אביב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הסתעפות נוספת בדיונים על חוק טל, המעגן בחוק את הפטור לחרדים מגיוס לצבא: גורמים בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיעו הבוקר (חמישי) כי בניגוד לבקשת שר הביטחון ברק, החוק לא יובא ביום ראשון לדיון בישיבת הממשלה. זאת, מכיוון שנתניהו כבר הביע את עמדתו לפיה יש להאריך את החוק בשנה אחת ולא בחמש.

נתניהו, כפי שהסביר אתמול בנאומו בכנסת, מאמין שיש סימנים המעידים שהחוק השיג את מטרתו, וסבור שניתן להסתפק בדיון בוועדות הכנסת ובהצבעה על החוק במידת הצורך. במקביל, באו עשרות חיילי מילואים לרחבה שמול רכבת מרכז בתל אביב, ונטעו בה את "מאהל הפרייארים", מחאה על הארכת תוקפו של החוק השנוי במחלוקת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. AP
מאציל סמכויות לכנסת בחוק השנוי במחלוקת? נתניהו/AP

אתמול, אמר נתניהו כי "ביחסים בין הציבור החילוני לציבור הדתי-לאומי יש משימות גדולות, וצריך לפתור אותן בהידברות". בהתייחסו למפלגת קדימה, ובמיוחד ליו"ר הקואליציה ציפי לבני וליו"ר ועדת החוץ והביטחון, שאול מופז, אמר נתניהו כי עליהם לנקוט "יותר צניעות ופחות צביעות". לדברי נתניהו, קדימה תמכה בהארכת החוק בעבר, אך כיום מבקרת את החוק.

מתווה ברק: שכר מוגדל למגויסים, שירות לאומי ליתר

הודעתו של נתניהו מנוגדת לעמדת שר הביטחון, אהוד ברק, שביקש אמש ממזכיר הממשלה צבי האוזר להעלות בישיבת הממשלה ביום ראשון הצעה, לפי חוק טל יוארך בשנה בלבד - ולא בחמש שנים.

מאז נחקק החוק ב-2002, יש להאריכו בכל פעם בחמש שנים. המועד הבא בו יפוג חוק טל יחול בחודש אוגוסט הקרוב, והכנתו לקראת הארכתו אמורות להתחיל כבר כעת. ברק מסר היום בתגובה כי הוא מברך על ההחלטה, ואמר כי "בשנה הקרובה יש להגיע להסדר חדש שעיקרו שוויון בנטל ועיקרו שוויון בנטל". לפי המתווה שהציע ברק, צה"ל יגייס את מי שירצה לשירות חובה בשכר מוגדל, ואת יתר הצעירים יחייב בשמונה עד 12 חודשי שירות אזרחי.

חוק טל - כותרות נוספות
נתניהו מזגזג: "יהיה מוכן לקצר את הארכת החוק"
מתווה ברק: שכר גבוה לחיילים - ושירות אזרחי לשאר


לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully