וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מתנגד ל"חוק טל": "להאריך בשנה אחת בלבד"

טל שלו

17.1.2012 / 20:36

שר הביטחון כינס את בכירי משרדו כדי לדון בכוונה להאריך ב-5 שנים את החוק הפוטר תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. ההצעה של ברק: הארכה בשנה, שבמהלכה הנושא יוסדר באופן שוויוני

שר הביטחון אהוד ברק כינס הערב (שלישי) את בכירי משרדו לדיון בעניין הסדר "חוק טל", הקובע את התנאים לפיהם יינתן פטור לתלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. ביום ראשון הקרוב יצביעו שרי הממשלה על הארכת תוקף החוק לחמש שנים נוספות, אולם השר ברק מתכוון להציע לממשלה להאריך את החוק בשנה אחת בלבד. לפי ההצעה של ברק, במהלך השנה המדוברת תגובש הצעת חוק שתסדיר באופן שוויוני וראוי את חובת השירות המוטלת על כלל אזרחי המדינה, הן בשירות הצבאי והן בשירות אזרחי.

ברק אמר הערב, כי "העקרונות המנחים בהצעת החוק הם חובת ההשתתפות של כלל אזרחי המדינה בתרומה למדינת ישראל ולחברה. אם החוק יתקבל, ניתן יהיה להפעיל באופן מדורג קיצור שירות החובה לצד העלאת שכר חיילי החובה".

ברק ציין כי במסגרת הצעת החוק, יינתן מעמד מיוחד בהיקף שייקבע לשימור עתודת עילויים בלימודי התורה, ברוח החלטת ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון. לדברי ברק, "הכוונה היא שבמהלך השנה הקרובה יתגבשו פרטי ההסדר דרך דיאלוג ושיח ראוי בין כלל הגורמים הנוגעים בדבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי יביא ביום ראשון הקרוב לאישור השרים את נושא הארכת "חוק טל". נתניהו אף הציג נתונים על שילובם של החרדים בצה"ל במהלך שנת 2011, מהם עלה כי גיוס החרדים עמד במכסות המתוכננות וכי שיעור החרדים המגויסים נמצא בעלייה.

"חוק טל", שצפוי לקבל הארכה בפעם השלישית, אחרי שנחקק ב-2002, איפשר את המשך מתן הפטור לבחורי הישיבות, אך מאז חוקק התעצמה הביקורת נגדו, בעיקר לנוכח ההסדר החוקי של אי השוויון בנטל בין חרדים לחילונים, בקרב חיילים מילואים וכן במערכת הביטחון. בשנת 2006 בג"ץ קבע כי החוק סותר את כבוד האדם של המשרתים בצה"ל ואינו מהווה תכלית ראויה המצדיקה פגיעה בזכויות המשרתים, אולם החוק לא נפסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully