וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואמיניקים הקימו "מחנה פראיירים": "חוק טל - קומבינה"

ענת שלו

26.1.2012 / 13:42

מול רכבת מרכז בתל אביב, הקימו פעילי "הפורום לשוויון בנטל" ו-"המחנה המשותף" מאהל מחאה נגד היוזמה להארכת החוק: "אם לא ניאבק, חוק טל יישאר איתנו עוד הרבה הרבה שנים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעוד שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק מתווכחים ביניהם על הארכת חוק טל, הפוטר בחורי ישיבות מגיוס לצה"ל, באו הבוקר (חמישי) עשרות אנשי מילואים לרחבה שמול רכבת מרכז בתל אביב ונטעו בה מאהל, זאת במחאה על הכוונה להאריך את תוקף החוק.

המוחים, פעילי התנועות "הפורום לשוויון בנטל" ו-"המחנה המשותף", ניצבים מול "מחנה הפרייארים" שהקימו, כלשונם, ומחתימים עוברים ושבים על עצומות מחאה, בהן נקראים אזרחים להתפקד למפלגות הדמוקרטיות השונות, "ולהשפיע מבפנים", כך שחוקים כמו חוק טל, שלדעת המוחים אינו נתמך בידי רוב הציבור, לא יעברו או יוארכו במהלך מושב הכנסת הבא.

אוהל מחאה ברכבת ארלוזרוב- מרכז נגד הארכת תוקפו של חוק טל, ינואר 2012. דרור עינב
"הממשלה עושה קומבינה". "מחנה הפראיירים" בתל אביב/דרור עינב

"הממשלה עושה קומבינה", אמר עידן מילר, אחד ממקימי המאהל, "היא כביכול רוצה לקצר את הארכת החוק אבל השנה תהיה שנת בחירות, פרק הזמן הזה לא נבחר סתם. בעבר גם אמרו שהחוק יהיה רק לכמה שנים וכל הזמן מאריכים אותו. חוק טל הולך להישאר איתנו עוד הרבה הרבה שנים אם לא נאבק עליו. צריך להגיע למצב בו כל מי שמלאו לו 18 – חילוני, חרדי, מזרחי, אשכנזי, שמאלני או ימני, יהודי או ערבי – יתגייס לצבא, ואם הוא לא יכול - יש מספיק מקומות בהם אפשר לעשות שירות לאומי".

לדבריו, "אנחנו קודם כל פה עד יום ראשון בבוקר, ובמהלך כל סוף השבוע יגיעו הנה הרבה מאוד אלופים, רמטכ"לים במיל', תתי אלופים, מילואימניקים, סטודנטים ותיכוניסטים. יש גם שביתת תיכוניסטים שאמורה להשבית את הלימודים ביום ראשון בבוקר - והכל במטרה להגיד לממשלה: בבקשה, לא להעביר את חוק טל ביום ראשון".

אל המאהל הוזמנו שלל פוליטיקאים וחברי כנסת, והבוקר הגיעה לשם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. "צדק חברתי מתחיל בשוויון בנטל ושירות צבאי, לאומי או אזרחי היא הדרך שבה כל אזרח צריך לתרום לחברה בה הוא חי. כאשר זה לא מתקיים אז גם הציונות לא מתקיימת. זו מלחמה של כל מי שמאמין בציונות ורוצה לחיות במדינה הזו".

לקריאה נוספת
נתניהו מחשק את ברק? הממשלה לא תדון בחוק טל
ברק: להאריך את חוק טל בשנה אחת ולגבש חוק חדש
הממשלה צפויה להאריך הפטור לחרדים מצה"ל בשנה

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully