וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הדין בערעורו של "האנס המתחזה" יינתן היום

סאבר קאשור, ערבי ישראלי, עמד לפני כשנה וחצי במרכזה של פרשה שעוררה הדים רבים, כשהורשע באונס אישה לה סיפר כי הוא רווק יהודי. קאשור ערער אז על עונשו - 18 חודשי מאסר

פסק הדין בערעורו של סאבר קאשור בן ה-32, שנידון ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון באונס במרמה, יינתן היום (חמישי), כשנה וחצי לאחר הגשת הערעור. קאשור עמד באותה העת במרכזה של פרשה אשר עוררה סערה ציבורית נרחבת, ובמסגרתה הורשע, לאחר שסיפר לאישה שפגש כי הוא רווק יהודי - בעוד שהינו ערבי-ישראלי, נשוי ואב לשניים - ובעקבות זאת הסכימה לקיים עמו יחסי מין.

קאשור עירער לעליון בחודש יולי 2010 על העונש שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובעקבות כך השופט אשר גרוניס, שקיבל את עמדת ההגנה, הורה לעכב את ביצוע העונש. השופט גרוניס קבע אז כי מדובר במקרה יוצא דופן וכי ישנם סיכויים שהערעור יתקבל, ובנוסף להחלטה על עיכוב המאסר, הורה לבטל את מעצר הבית בו היה נתון קאשור, שביקש שיאפשרו לו לצאת לעבודה.

עוכב עונשו של הערבי שהתחזה ליהודי והורשע באונס. גדעון צנטנר
התחזה לרווק יהודי בפני אישה עימה קיים יחסי מין. קאשור/גדעון צנטנר

פרקליטו של קאשור, עו"ד ד"ר אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית, אמר באותו דיון כי קאשור אינו מסוכן לציבור, וכי אמון הציבור במערכת לא יפגע אם לא יחל לרצות את עונשו באופן מיידי. "מדובר במקרה ייחודי שעורר סערה בארץ ובעולם. אמון הציבור מחייב את זה שלא יכנס לכלא טרם ישמע הערעור", אמר. מנגד, בפרקליטות התנגדו לבקשה לעכב את ביצוע העונש.

"הודה כי יחסי המין הושגו עקב מצג השווא שיצר"

פרקליטו של קאשור גם התייחס לעונש הכבד, לדבריו, שנגזר על מרשו, וציין לאחר הפסיקה כי "בית המשפט לא נתן את המשקל המספיק לעובדה המכריעה שבין פגישתם של המערער והמתלוננת ומסירת מצג השווא למתלוננת, לאקט המיני אותו ביצעו בהסכמה חלפו אך דקות ספורות". "לאור פרק זמן קצר זה לא ניתן לייחס למצג השווא משקל משמעותי אמיתי מבחינת החלטתה של המתלוננת לקיום יחסי מין", הוסיף עו"ד לייסט.

בתגובה לטענה זו, הגיבו אז בפרקליטות ואמרו כי הם "הופתעו מהתכחשותה של הסנגוריה לטענת המרמה, ולבקשתה לזכות את הנאשם מעבירת האינוס במרמה. נדגיש כי הנאשם, שהיה מיוצג בבית המשפט המחוזי בידי הסנגוריה הציבורית, הודה בטענת המרמה והודה כי יחסי המין הושגו עקב מצג השווא שיצר. עתה, הפכה הסנגוריה הציבורית את עורה ובחרה להתכחש לעובדות אלה – עובדות שהיו כאמור הבסיס להסדר הטיעון אותו גיבשה עם הפרקליטות ועליו חתמה, לאחר שבכתב האישום המקורי הואשם המערער בעבירה של אונס כוחני".

לקריאה נוספת
אישום: איש מילואים אנס חיילת בבסיס שייטת 13
אנס ילדיו במשך כשני עשורים ונידון ל-20 שנות מאסר
האונס ליד המכללה: "הנאשם התעלם מתחנוני הקרבן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully