וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשימה: האו"ם סיפק מידע שסייע בחיסול המדען

לדברי סגן שגריר אירן באו"ם, המדען שחוסל נפגש לאחרונה עם פקחי סבא"א והם שהדליפו את המידע. "המידע שימש את הטרוריסטים לצורך זיהוי והוצאה לפועל של המעשה הזדוני", אמר

נמשכות ההאשמות האירניות לגבי המעורבות ברצח מדען הגרעין: הממשל האירני האשים אמש (חמישי) את האו"ם בכך שהעביר מידע שסייע להתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושאן בשבוע שעבר, זאת לאחר שהטיל את האחריות לחיסול על ישראל וארצות הברית. "ישנו חשד רב שחוג הטרוריסטים שביצעו את ההתנקשות השתמשו במידע מודיעיני שסופק על ידי גופים של האו"ם", אמר סגן השגריר האירני לאו"ם, אשאח על חביב. סגן השגריר הוסיף כי המידע כלל את "רשימת הסנקציות של מועצת הביטחון וראיונות שביצעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) עם מדעני הגרעין שלנו", כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

המתנקשים השתמשו במידע זה "לצורך זיהוי והוצאה לפועל של המעשה הזדוני", אמר על חביב והוסיף כי המדען שחוסל נפגש לאחרונה עם פקחי סבא"א, "עובדה שמעידה על כך שסוכנויות האו"ם הללו שיחקו תפקיד בהדלפת המידע על מתקני הגרעין והמדענים האירניים". לצד זאת, הוא האשים את סבא"א בכך שנכשלה בשמירת הסודיות לגבי המידע שבידיה. דובר האו"ם מסר שההאשמות נמצאות בבדיקה.

יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, הודיע בתחילת השבוע כי הרשויות באירן עצרו מספר חשודים בהתנקשות במדען הגרעין רושאן בשבוע שעבר בטהרן. "גילינו כמה רמזים, ונעשו כמה מעצרים. החקירה נמשכת", אמר לריג'אני בראיון לרשת הטלוויזיה האירנית בערבית, "אל-עלאם". הוא לא פירט מתי והיכן נערכו המעצרים, ולא מסר כל פרטים נוספים על זהות העצורים או מספרם.

אחמדי רושאן, כימאי בן 32, היה מנהל בכיר במתקן להעשרת אורניום בנתנז - אחד האתרים המרכזיים בתוכנית הגרעין האירנית. מאז ההתנקשות ביום רביעי שעבר, האשימו כמה בכירים אירנים את ישראל, את ארצות הברית וגם את בריטניה בחיסול, ואף טענו כי יש ראיות לכך. באירן נשמעו גם קריאות לנקמה, ועיתון המזוהה עם השלטון אף תבע "לחסל את מנהיגי ישראל". גם לריג'אני, בדבריו השבוע, קרא לנקום את דמו של המדען - אך "בטקטיקות לא טרוריסטיות". "אנחנו נעניש את האחראים", אמר לריג'אני. "לא נהסס להעניש את השלטון הציוני, כדי שיבין שלפעולות כאלו יש השלכות ברורות. ללא ספק תהיה תגובה, אך היא תהיה לא-טרוריסטית באופיה".

לאחר החיסול: אבטחה למדעני הגרעין

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד התייחס ביום שלישי לראשונה לפרשה. "זו הוכחה ניצחת למצוקה ולאכזבה של האויב הבריון", נאמר בהודעה מטעם הנשיא, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA. דבריו של אחמדינג'ד הוקראו בטקס השנתי לזכר חללי תעשיית הגרעין האירנית, שאוחד עם האזכרה במלאות שבוע למותו של רושאן. "ידיהם השטניות של הכוחות ההגמוניים (הכוונה למעצמות המערב) וסוכני המשטר הציוני שדדו מהקהילה המדעית והאקדמית האירנית את אחד ממדעניה הצעירים", נכתב עוד בהודעה. "על הפושעים המאמינים כי יוכלו לחבל בהתקדמותה של אירן באמצעות פעולות טרור לדעת כי מעשיהם לעולם לא ירפו את ידי האומה האירנית וימנעו ממנה להמשיך להתקדם לעבר השגשוג". ההיפך, הוסיף, הוא הנכון - "פעולות כאלו רק יגבירו את הנחישות האירנית לצעוד לעבר הישגים"

בשולי הטקס, על פי דיווח IRNA, דיבר גם סגנו של אחמדינג'ד, מוחמד רזה רחימי, והודיע כי הנשיא הורה על נקיטת אמצעי אבטחה מיוחדים למדענים במדינה, בעקבות החיסול. "על הגורמים הרלוונטיים לנקוט צעדים כדי למנוע פעולות טרור נגד משעני המדינה", אמר, והוסיף גם הוא כי "התקפות הטרור לא יעצרו את ההתקדמות המדעית של אירן". עוד לדבריו, "היות שהמעצמות היהירות והמשטר הציוני לא הצליחו לפגוע בהתקדמות המדעית האירנית באמצעות סנקציות, הם פתחו במסע טרור".

עוד באותו נושא:
אירן תאבטח מדענים; אחמדינג'ד: "האויב במצוקה"
אירן: נעצרו חשודים בהתנקשות במדען הגרעין
שוב פיצוץ מסתורי באירן: מדען גרעין בכיר חוסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully