וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נמשכת: גם אתר הרשות למלחמה בסמים נפרץ

גם הפעם, זכה סגן שר החוץ אילון "לככב" באתר ממשלתי שנפל קורבן למתקפה מקוונת. הפורצים החליפו את עמוד הכניסה לאתר בדיוקן לעגני שלו, כפי שעשו לאתר מכבי האש בשבוע שעבר

אחרי שגולש ישראלי בשם "חניבעל" טען כי פרסם את פרטיהם של 30 אלף משתמשים ערבים, התגובה לא איחרה לבוא: קבוצת פצחנים (האקרים) ערבים פרצה לאתר האינטרנט של הרשות למלחמה בסמים, ושתלה בעמוד הכניסה אליו מסרים פרו-פלסטיניים. באתר נשתלו אמש (רביעי) תמונות זהות לאלה שנשתלו באתר של שירותי הכיבוי וההצלה שנפרץ בשבוע שעבר, וגם הפעם, הוחלף עמוד הכניסה לאתר בדיוקנו של סגן שר החוץ, דני אילון - ו"נמחק" באיור של כפות רגליים ובסימן "אין כניסה".

לצד האיור, קבוצת הפצחנים, המזדהה בשם "צוות ההאקרים מעזה", הבהירה כי תמשיך לפגוע באתרים ישראלים ולהביך את ישראל. בנוסף, נכתבו דברי נאצה על אילון וכתובות "מוות לישראל" בעברית ובערבית, דומות לכתובות שנשתלו באתרים ישראלים נוספים שנפרצו בעבר. כמו כן, הפורצים התגאו בכך שהצליחו לפרוץ לאתרים ממשלתיים לאורך זמן רב בלי שהפריצה התגלתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה שנשתלה באתר הרשות, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קהילת הפצחנים הערבים - אם יש כזו בכלל - "הסתכסכה" עם אילון, שהגדיר את מעשיה מעשי טרור, ושלח איום מרומז לפגוע בחבריה. לפני עשרה ימים, אמר אילון, באירוע שבתרבות בבאר שבע, כי פרסום פרטי כרטיסי האשראי של אלפי ישראלים על ידי הפצחן הסעודי מהווה "תמרור אזהרה", ואמר ש"כל מי שפגע, או שרוצה לפגוע בישראל, גם במרחב הקיברנטי, ייפגע - ולא יהיה חסין מפעולות תגובה ישראלית".

1,700 עסקים לא-מאובטחים ינותקו מהרשת

מוקדם יותר אתמול, נעתר בית המשפט לבקשת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, להוציא צו המורה לנתק מהאינטרנט 1,700 עסקים, שלא הקפידו על כללי אבטחת מידע, כפי שמסר ראש הרשות, יורם הכהן. צו הניתוק הוצא נגד ספקית האחסון שבשרתיה יושבים האתרים של העסקים המדוברים.

הכהן, שדיבר בפורום שולחן עגול בנושא סחר אלקטרוני בישראל, שערכו המכון הישראלי לדמוקרטיה וגוגל, צוטט ב-TheMarker באומרו כי "עסק צריך לדעת שאם לא יקפיד על אבטחת מידע - הוא ייצא מהביזנס. אני מקווה שאירועי השבועות האחרונים ימריצו את הגופים המעורבים לקדם את נושאי אבטחת המידע".

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully